Ходорівська міська територіальна громада
Львівської області

Про встановлення ставок єдиного податку на 2025 рік

Дата: 10.05.2024 11:29
Кількість переглядів: 2297

   

                                                                         
                               ПРОЄКТ            

УКРАЇНА

ХОДОРІВСЬКА МІСЬКА  РАДА

________ сесія VIII  скликання

 

РІШЕННЯ  № _________

     від __________ 2024 року

                                              м. Ходорів

      Про встановлення ставок єдиного податку на 2025 рік

 

      Відповідно до статей 143, 144 Конституції України, статті 10, підпункту 12.3 статті 12, глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України, пункту 24 частини першої статті 26, частини першої статті 59, частини першої статті 69 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, за погодженням з постійними депутатськими комісіями з питань роботи ради, законності, інформаційної та регуляторної політики та з питань бюджету, фінансової та інвестиційної політики, міська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

  1. Установити на 2025 рік ставки єдиного податку для фізичних осіб – підприємців, які здійснюють господарську діяльність на території Ходорівської міської територіальної громади, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць:

1) для першої групи платників єдиного податку – 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року;

2) для другої групи платників єдиного податку – 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

       2. Оприлюднити рішення в засобах масової інформації або в інший можливий спосіб та повідомити відповідний контролюючий орган про прийняте рішення.

3. Рішення набирає чинності з 01.01.2025 року.

       4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань бюджету, фінансової та інвестиційної політики.

 

 

 

       Міський голова                                                                                Олег КОЦОВСЬКИЙ

 

 

ПОВІДОМЛЕННЯ

про оприлюднення проєкту рішення Ходорівської міської ради
“Про встановлення ставок єдиного податку на 2025 рік

 

 

   Проект рішення Ходорівської міської ради „Про встановлення ставок єдиного податку на 2025 рік” підготовлений відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України, Законів України „Про місцеве самоврядування в Україні” та „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308.

   Проект спрямований на залучення додаткових коштів до місцевого бюджету, задоволення потреб громадян та суб’єктів підприємницької діяльності в здійсненні господарської діяльності та захисті їх законних прав та інтересів, створення передумов для соціально-економічного розвитку територіальної громади, ефективного використання нерухомого майна, розташованого на території Ходорівської міської  територіальної громади.

    Назва регуляторного акта: „Про встановлення ставок єдиного податку на 2025 рік”.

   Регуляторний орган: Ходорівська міська рада.

   Розробник: управління фінансів виконавчого комітету Ходорівської міської ради.  

   Зауваження і пропозиції від фізичних осіб приймаються у письмовому вигляді протягом одного місяця з дня оприлюднення на офіційному веб-сайті Ходорівської міської  територіальної громади http://hodorivska-gromada.gov.ua проекту регуляторного акту та відповідного аналізу регуляторного впливу до виконавчого комітету Ходорівської міської ради за адресою: 81750, Львівська область, м. Ходорів, вул. Грушевського,38, контактний телефон приймальної - 0986450572 або в електронному вигляді на е-mail: otg@hodorivska-gromada.gov.ua

 

Аналіз регуляторного впливу
проекту рішення Ходорівської міської ради

“Про встановлення ставок єдиного податку на 2025 рік

 

І. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом регулювання

 

       Статтею 10 Податкового кодексу України визначено перелік місцевих податків і зборів. Одним із місцевих податків є податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки і який зараховується до місцевого бюджету. Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової  та нежитлової нерухомості.

     Відповідно до статті 12 Податкового кодексу України сільські, селищні, міські ради в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

      Згідно пункту 24 частини першої статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні” повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів відносяться до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад. 

      Підпунктом 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України встановлено, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

       Проблемою є те, що в разі не встановлення міською радою місцевих податків, відповідно до пункту 12.3.5 статті 12 Податкового кодексу України, якщо до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування місцевих податків та/або зборів, сільська, селищна, міська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків та/або зборів, що є обов’язковими згідно з нормами цього Кодексу, такі податки та/або збори справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та/або зборів.

Місцеві податки та збори зараховуються в повному обсязі до бюджету Ходорівської  міської територіальної громади  та є його бюджетно-формуючим  джерелом, забезпечують збалансованість дохідної частини бюджету та задоволення нагальних потреб громади.

Виходячи з вищевикладеного, з метою безумовного виконання Податкового кодексу України, недопущення суперечливих ситуацій, забезпечення дохідної частини бюджету Ходорівської  міської територіальної громади, виконання програм соціально-економічного розвитку територіальної громади, Ходорівська  міська рада має прийняти рішення «Про встановлення ставок єдиного податку на 2025 рік».

Відповідно до підпункту 2 пункту 293.2. статті 293 Кодексу, фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними, міськими радами для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць: 1) для першої групи платників єдиного податку - не більше 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму; 2) для другої групи платників єдиного податку - не більше 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати. Пропонуємо розглянути можливість встановити максимальні ставки єдиного податку з урахуванням вимог підпункту 2 пункту 293.2 статті 293 Кодексу.

У разі неприйняття рішення «Про встановлення  ставок єдиного податку на 2025 рік», податки і збори будуть справлятися за ставками, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду.

Отже, у зв'язку з викладеним, виникла необхідність ухвалити рішення про встановлення ставок єдиного податку для суб'єктів малого підприємництва І та II груп для застосування їх з 01.01.2025 року.

Прийняття цього регуляторного акта дасть можливість встановити єдиний порядок здійснення контролю за додержанням правил розрахунку та сплати єдиного податку, є одним з джерел наповнення місцевого бюджету, що надасть змогу  спрямувати отримані кошти від сплати податку на вирішення соціальних проблем територіальної громади та покращення інфраструктури території. 

Основні групи, на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

-

Орган місцевого самоврядування

+

-

Суб’єкти господарювання

+

-

 

 

        Розв’язання даної проблеми не може бути вирішене за допомогою ринкових механізмів, оскільки пунктом 24 частини першої статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні” визначено, що  до виключної компетенції органів місцевого самоврядування належить встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України.

       Таким чином, вказана проблема потребує розв’язання шляхом прийняття відповідного рішення на сесії міської ради.

В разі прийняття рішення «Про встановлення  ставок єдиного податку на 2025 рік» очікується, що в бюджет Ходорівської міської ради надійдуть кошти  від платників І та ІІ групи в сумі 4814,2 тис.грн.

Разом з тим, при прийнятті рішення необхідно забезпечити баланс інтересів суб'єктів господарювання, громадян та органу місцевого самоврядування.

 

 

II. Цілі регулювання

 

Цілями прийняття запропонованого регуляторного акту є: 

- безумовне виконання норм чинного законодавства;

- дотримання вимог Податкового кодексу України в частині встановлення єдиного податку;

- встановлення ставок єдиного податку відповідно до вимог Податкового кодексу України для суб’єктів господарювання - платників податку І та II груп залежно від виду господарської діяльності;

- встановлення розмірів ставок місцевих податків в межах визначених Податковим                     кодексом України з врахуванням потреб територіальної громади;

  - встановлення ставок єдиного податку, які б дозволили забезпечити сталі надходження до  

  міського бюджету для виконання програм соціально – економічного розвитку громади;

- відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування при вирішенні

питань, пов’язаних зі справлянням єдиного податку.

 

ІІІ.  Визначення та оцінка способів досягнення визначених цілей

 

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1.

Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін).

Неприйняття регуляторного акту не узгоджуватиметься з вимогами Бюджетного та Податкового кодексів України, зокрема з принципами податкового законодавства України щодо прийняття рішення. Дана альтернатива не забезпечить сплату податку, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм Кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування такого податку.

Негативний вплив буде завдано територіальній громаді, оскільки відсутність надходжень до бюджету ставить під загрозу фінансування соціально важливих місцевих програм, соціальної сфери в умовах військової агресії росії проти України та порушення чинного законодавства України.

   Така альтернатива є неприйнятною, оскільки не допомагає вирішити проблему

Альтернатива 2.

Установлення фіксованих ставок єдиного податку для фізичних осіб-підприємців І групи платни­ків податку (5% розміру прожит­кового мінімуму для праце­здатних осіб) і II групи (10% розміру мінімальної заробітної плати) з розрахунку на кален­дарний місяць

В результаті прийняття даного рішення не в повній мірі будуть досягнуті поставлені цілі. Бюджет недоотримає 2407,1 тис.грн., які можливо було б направити на розвиток громади.

 

Альтернатива 3.

Установлення фіксованих ставок єдиного податку для фізичних осіб-підприємців І і II груп плат­ників єдиного податку за макси­мальними ставками в 10% від прожиткового мінімуму - для І групи і 20% від мінімальної заробітної плати - для II групи

Застосування альтернативи є найбільш прийнятним. 3 уведенням у дію запропонованого регуляторного акта будуть упорядковані відносини між суб’єктами госпо­дарювання та податковими органами й органами місцевого самоврядування в питаннях сплати єдиного податку фізичними особами - підприємцями І та II груп платників єдиного податку. Установлення ставок єдиного податку не призведе до погіршення умов для розвитку мікробізнесу та  забезпечить надходження коштів до  бюджету громади надійде 4814,2  тис.грн., що забезпечить належне фінансування програм соціально-економічного розвитку громади.

 

            *Максимальна  ставка податку для платників І групи 10% - 318,3,0  грн. з 01.01.2025 року, (від розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого законом прогнозовано на 2025 рік –3183,0 грн. з 01.01.2025 року), II групи 20% 1674,0 грн. на 2025 рік (від розміру мінімальної заробітної тати, установленої законом прогнозовано на 2025 рік — 8370,0 грн.). Дані про прожитковий мінімум та мінімальну заробітну плату з 01.01.2025 року застосовано відповідно до листа Міністерства фінансів України від 16,.08.2023 року №05110-08-6/22354 «Про особливості складання проектів місцевих бюджетів на 2024 рік»).

Обсяг надходжень може бути відкоригований у разі зміни розміру мінімальної заробітної тати та розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб на законодавчому рівні.

Розрахунок витрат суб'єктів господарювання та вигод органів місцевого самоврядування при встановленні ставок єдиного податку (альтернатива 3)

 

Для суб'єктів господарювання - платників єдиного податку І групи

%від прожитко­вого мінімуму, установле­ного на 01 січня

Сума оплати за місяць, грн

Сума оплати, грн

Прогнозна

кількість

платників

податку

Сума надходжень, грн

1

2

3=2 х 12 міс.

4

5=4x3

5 %

159,15

1909,8

35

66843,0

10 %

318,3

3819,6

35

133686,0

* Прогнозний показник  прожиткового мінімуму  для працездатних осіб  станом на 01.01.2025 року складе 3183,0  грн. відповідно до листа Міністерства фінансів України від 16,.08.2023 року №05110-08-6/22354 «Про особливості складання проектів місцевих бюджетів на 2024 рік»

* Кількість платників податку  сформовано відповідно до розрахунку єдиного податку на 2024 рік.

Обсяг надходжень може бути відкоригований у разі зміни розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб на законодавчому рівні, звільненням від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік, на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка непрацездатності, якщо вона триває тридцять і більше календарних днів [п. 295.5 статті 295 Кодексу (зі змінами та доповненнями)].

Для суб'єктів господарювання - платників єдиного податку ІІ групи

 

%від мінімальної заробітної плати, встановле­ної на 01 січня

Сума оплати за місяць, грн

Сума оплати, грн

Прогнозна

кількість

платників

податку

Сума надходжень, грн

1

2

3=2 х 12 міс.

4

5=4x3

10 %

837,0

10044

233

2340252,0

20 %

1674,0

20088

233

4680504,0

* Прогнозний показник  мінімальної заробітної плати на 01.01.2025 року складе 8370,0 грн. відповідно до листа Міністерства фінансів України від 16,.08.2023 року №05110-08-6/22354 «Про особливості складання проектів місцевих бюджетів на 2024 рік»

* Кількість платників податку  сформовано відповідно до розрахунку єдиного податку на 2024 рік.

           Обсяг надходжень може бути відкоригований у разі зміни розміру мінімальної зарплати на законодавчому рівні,  звільненням від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік, на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка непрацездатності, якщо вона триває тридцять і більше календарних днів (п. 295.5 статті 295 Кодексу (зі змінами та доповненнями)).

 

Оцінка впливу на сферу інтересів держави (органів місцевого самоврядування)

 

Вид альтернативи

 Вигоди

  Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Відсутні

Альтернатива 2

Виконання вимог Кодексу та забезпечення надхо­джень до  бюджету Ходорівської міської ради від сплати єдиного податку; збільшення витрат на соціально- економічний розвиток громади; вико­нання цільових програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприє-мництва, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджет­ної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, жит­лово-комунального господарства, тощо. Прогнозоване надходження до бюджету громади складає 2407,1 тис.грн.

Витрати часу, матеріальних ресурсів для податкових органів на адміністрування єдиного податку, у межах бюджетних асигнувань

Альтернатива 3

Забезпечує досягнення цілей регулювання, сталість надходжень до міського бюджету без погіршення умов для розвитку мікробізнесу, а також належне фінансування програм соціально-економічного розвитку міста.

 

Витрати часу, матеріальних ресурсів для податкових органів на адміністрування єдиного податку, у межах бюджетних асигнувань

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Можливе незначне зменшення споживчих цін

Відсутні

 

Альтернатива 2

Вирішення частини соціальних проб­лем населення за рахунок збільшення доходної частини  бюджету Ходорівської міської ради.

Виконання не в повній мірі бюджетних програм:, відсутність коштів на реалізацію  цільо­вих програм: соціальних, еконо­мічних, екологічних,  у сфері адміністра­тивних послуг тощо, фінансу­вання бюджетної сфери в галу­зях освіти, охорони здоров’я соціального захисту, житлово-комунального господарства тощо.

Альтернатива 3

Розвиток інфраструктури, збільшен­ня кількості робочих місць; вирі­шення більшої частини соціальних проблем населення громади, підвищення соціаль­ного рівня забезпечення виконання бюджетних цільових програм, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захис­ту, житлово-комунального господарства тощо, на прогнозованому рівні.

Надходження до  бю­джету від сплати єдиного податку можуть будуть спрямовані на виконання цільо­вих програм, фінансу­вання бюджетної сфери в галу­зях освіти, охорони здоров’я соціального захисту, житлово-комунального господарства тощо.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Разом

всього

в тому числі мікро

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць*

Єдиний податок

0

0

 

268

 

 

268

 

268

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0

0

100%

100%

100%

 

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні.

 

Відсутні

Неможливість забезпечення фінансу­вання  бюджету територіальної громади на виконання цільових програм, фінансування бюджет­ної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціаль-ного захисту, житлово-комунального господарства, тощо

Альтернатива 2

Відсутні

Находження до бюджету складуть 2407,1 тис.грн.

Витрати на сплату податку зменшаться, при цьому конкурентоспроможність не зміниться. Зменшення матеріальних витрат, пов’язаних зі сплатою податку, унаслі­док встанов-лення нижчої ставки пода-тку, що призведе до недоотримання бюджетом надходжень.

Альтернатива 3

Суб’єкти господарювання здійснюють господарську діяль-ність у рівних умовах. У порівнянні з альтернати­вою 2 надходження до бюджету громади збільшується на  2407,1  тис.грн. та складе 4814,2 тис.грн.

Затрати часу, необхідні для вивчення рішення про встановлення місцевих податків і зборів та обговорення проєкту рішення. Сплата податків за запропонованими ставками.

 

У зв'язку з відсутністю суб'єктів господарювання великого і середнього підприємництва, що підпадають під дію регуляторного акту, витрати на одного суб'єкта господарювання великого підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта Додаток 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта не розраховувалися.

 

 ІV.  Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:

4 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1 - цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

 

                  

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності ( за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1

Рішення про встановлення єдиного податку не буде діяти у 2025 році, що значно зменшить надходження до міського бюджету. Проблема сплати податку в мінімальному розмірі буде існувати до 2026 року. Порушення вимог Податкового та Бюджетного кодексів.

Альтернатива 2

2

Прогнозоване надходження єдиного податку складе 2407,1 тис.грн., що не забезпечить виконання місцевих бюджетних програм в повному обсязі та як наслідок збільшення кількості незадоволеного населення. Цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними).

 

Альтернатива  3

3

Цілі прийняття проекту регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть).

   Прийняття даного рішення забезпечить досягнути встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати податку на території громади та відповідно наповнення місцевого бюджету, забезпечить  фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування і дозволить профінансувати деякі соціальні програми.

   Таким чином, з прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів органу місцевого самоврядування, громади і платників податків.

 

Оцінка впливу регуляторного акта на конкуренцію в рамках проведення аналізу регуляторного впливу

 

Категорія впливу

Відповідь

І

2

А. Обмежує кількість або звужує коло постачальників.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

1.Надає суб’єкту господарювання виключні права на поставку товарів чи послуг

Ні

2.Запроваджує режим ліцензування, надання дозволу або вимогу погодження підприємницької діяльності з органами влади

Ні

3.Обмежує здатність окремих категорій підприємців постачати товари чи надавати послуги (звужує коло учасників ринку)

Ні

4.Значно підвищує вартість входження в ринок або виходу з нього

Ні

5.Створює географічний бар’єр для постачання товарів, виконання робіт, надання послуг або інвестицій

Ні

Б.Обмежує здатність постачальників конкурувати.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

1.Обмежує здатність підприємців визначати ціни на товари та послуги

Ні

2.Обмежує можливість постачальників рекламувати або здійснювати маркетинг товарів чи послуг

Ні

3.Установлює стандарти якості, що надають необґрунтовану перевагу окремим постачальникам порівняно з іншими, або стандарти вищого рівня якості, ніж той, який обрали б окремі достатньо поінформовані споживачі

Ні

4.Суттєво збільшує витрати окремих суб’єктів підприємництва порівняно з іншими (зокрема внаслідок дискримінаційного ставлення до діючих та нових учасників ринку)

Ні

В. Зменшує мотивацію постачальників до активної конкуренції. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

1.Запроваджує режим саморегулювання або спільного регулювання

Ні

2.Вимагає або заохочує публікувати інформацію про обсяги виробництва чи реалізацію, ціни та витрати підприємств

Ні

Г.Обмежує вибір та доступ споживачів до необхідної інформації. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

1.Обмежує здатність споживачів вирішувати в кого купувати товар

Ні

2.Знижує мобільність споживачів унаслідок підвищення прямих або непрямих витрат на заміну постачальника

Ні

3.Обмежує чи змінює інформацію, необхідну для ухвалення раціонального рішення щодо придбання чи продажу товарів

Ні

 

 

Рейтинг результативності

Вигоди

(підсумок)

Витрати

(підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Відсутні

Відсутні. Порушення вимог Податкового та Бюджетного кодексів.

   Зменшення надходжень до місцевого бюджету, підвищення соціальної напруги з причини погіршення якості життя (недофінансування соціально важливих програм), порушення податкового законодавства.

Альтернатива 2

Надходження коштів до  бюджету громади згідно з очікуваними показниками складе  2407,1 тис.грн. що  забезпечить еконо-мічний розвиток громади та реалізацію  цільо­вих програм  та  фінансу­вання бюджетної сфери в галу­зях освіти, охорони здоров’я соціального захисту, житлово-комунального господарства не в повному обсязі

Витрати, пов'язані з вико­нанням вимог, установле­них Законом України «Про засади державної регуля­торної політики в сфері господарської діяльності», витрати на адмініструван­ня регуляторного акта орга­нами державної влади. Прогнозоване надходжен­ня до бюд-жету громади складе 2407,1 тис.грн., що на 2407,1 тис.грн. менше, ніж передбачено альтернативою 3

Зменшення надходжень до місцевого бюджету, підвищення соціальної напруги з причини погіршення якості життя (недофінансування соціально важливих програм), порушення податкового законодавства.

Альтернатива 3

Належне фінансування програм соціально-економічного розвитку громади,  виконання цільо­вих програм, фінансу­вання бюджетної сфери в галу­зях освіти, охорони здоров’я соціального захисту, житлово-комунального

 

Витрати, пов'язані з вико­нанням вимог, установле­них Законом України «Про засади державної регуля­торної політики в сфері господарської діяльності»; суб'єкти господарювання І-ІІ груп будуть сплачувати податок за максимальними ставками без погіршення умов для розвитку мікробізнесу.

Врахування пропозицій громадян та суб’єктів господарювання, чіткий та прозорий механізм нарахування та сплати податку, наповнення місцевого бюджету, збереження суб’єктів господарювання та робочих місць.

 

 

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Альтернатива 1 не дає можливості досягнути поставлених цілей на відміну від альтернативи 3.

У разі неприйняття регуляторного акта, податок справлятиметься по мінімальним ставкам, що спричинить втрати доходної частини бюджету і відповідно не виконання бюджетних програм. Порушення вимог Податкового та Бюджетного кодексів. Вказана альтернатива є неприйнятною.

 

Внесення змін до чинного законодавства України або виникнення необхідності в нормативному врегулюванні певних правовідносин.

Індикато­рами можуть бути процеси та явища соціально-економічного ха­рактеру (прискорення або упо­вільнення змін економічного зрос­тання, політичні впливи, дефіцит ресурсів тощо)

 

 

Альтернатива 2

Альтернатива 2 не дає можливості досягнути поставлених цілей, на відміну від альтернативи 3, цілі можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, однак, деякі важливі критичні її аспекти залишаться невирішеними).  

   Внесення змін до чинного    законодавства України або виникнення необхідності в нормативному врегулюванні певних правовідносин.

   Індикаторами можуть бути процеси та явища соціально- економічного характеру (прискорення або уповільнення змін економічного зростання, політичні впливи, дефіцит ресурсів тощо).

Альтернатива 3

  • Для досягнення встановлених цілей перевага надана  альтернативі 3, оскільки проектом рішення запропоновано встановлення на законних підставах (відповідно до вимог податкового законодавства) обґрунтованих розмірів ставок податку.

Внесення змін до чинного    законодавства України або виникнення необхідності в нормативному врегулюванні певних правовідносин.

   Індикаторами можуть бути процеси та явища соціально- економічного характеру (прискорення або уповільнення змін економічного зростання, політичні впливи, дефіцит ресурсів тощо). Крім того на кількість субєктів господарювання може впли-нути економічна ситуація, оскільки працездатне насе-лення шукає джерела доходу за межами країни та громади.

 

      Аналіз обраних альтернатив показує, що перший та другий способи не є прийнятним, так як вони цілком не задовольняють ні інтереси держави та органу місцевого самоврядування, з однієї сторони, ні громадян та суб’єктів господарювання територіальної громади, з іншої сторони. Невизначеність процесу  введення в дію місцевих податків призведе до втрат надходжень до місцевого бюджету, які можливо було б залучити на здійснення програм соціально-економічного та культурного розвитку, збільшення фінансування соціальної сфери, в тому числі ВПО.

   За таких обставин, перевага була віддана третьому способу, оскільки, у випадку встановленням  обґрунтованих ставок податків, будуть враховані особливості території громади, забезпечення фінансової основи самостійності органу місцевого самоврядування – Ходорівської міської територіальної громади та дотримання вимог бюджетного законодавства України.

                                                                                         

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми

       Розробка проекту рішення Ходорівської міської ради “ Про встановлення ставок єдиного податку на 2025 рік ”.

   Оприлюднення проекту рішення та отримання пропозицій і зауважень.

   Проведення консультацій з суб'єктами господарювання.

   Погодження (висновок) профільної депутатської комісії.

   Прийняття рішення на пленарному засіданні сесії міської ради.

   Оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку.

   Проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги.

 

Дія регуляторного акта не поширюється на суб’єктів господарювання великого й середнього підприємництва, тому розрахунки витрат на одного суб’єкта господарювання та бюджетних витрат на адміністрування зазначеної категорії відповідно до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Постанова Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження Методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта») не проводилися. Податок не є новим, тому додаткових витрат бюджету на впровадження та адміністрування регулювання не передбачається. Незалежно від того чи будуть встановлені ставки єдиного податку для платників І та II груп, видатки податкових органів та органів місцевого самоврядування не зміняться.

Питома вага суб’єктів І та II груп малого підприємництва (мікро) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, складає 100 відсотків.

У зв’язку з тим, що питома вага суб’єктів малого підприємництва в загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, перевищує 10%, здійснено розрахунок витрат на виконання вимог регуляторного акта для суб’єктів малого підприємництва згідно з Методикою проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва) (додаток 1).

   Адміністрування даного регуляторного акта буде проводитись на рівні фіскальних органів. Органи місцевого самоврядування наділенні повноваженнями лише встановлювати ставки податку, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

                    

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

 

      Регуляторний акт має обмежений строк дії, що обумовлено чинністю існуючої правової бази вищого рівня та може бути переглянутий чи скасований при її зміні.

      Строк дії запропонованого регуляторного акту один рік, що є достатнім для розв’язання проблеми та досягнення цілей регулювання.

      Виходячи із норм пункту 1 статті 3 Бюджетного Кодексу України бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.

     Відповідно до підпункту 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України, рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлених місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

     Враховуючи норми Бюджетного та Податкового кодексів України, органи місцевого самоврядування мають щорічно переглядати розміри ставок місцевих податків та зборів, що справляються в установленому ПКУ порядку. Відповідні ставки будуть діяти лише протягом 2025 року, на який прийняті.

     На дію регуляторного акта можуть негативно вплинути значні темпи інфляції, економічна криза та введений воєнний стан на території України у зв’язку із агресією російської федерації проти України.

 

VIII.  Показники результативності дії регуляторного акта.

        Основними критеріями, за якими оцінюватиметься результативність реалізації акта є:

   - фактичні  надходження єдиного податку;

   - кількість платників єдиного податку І-ІІ групи, на яких поширюватиметься дія акта;

   - рівень поінформованості платників податку з основними положеннями регуляторного акту.

      Розмір      надходжень   до місцевого бюджету  податку на нерухоме майно для відстеження результативності дії регуляторного акту визначено в сумі 4814,2 тис.грн. (враховуючи кількість платників та ставки податку).

 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта.

     Відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватися відповідно до статті 10 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” шляхом застосування базового та повторного відстеження.

   Базове відстеження результативності буде здійснено до дня набрання чинності цим регуляторним актом.

   Повторне відстеження результативності буде проведено через рік з дня набрання чинності цим регуляторним актом.

   Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися управлінням фінансів виконавчого комітету Ходорівської міської ради на підставі даних державної податкової інспекції про надходження коштів до місцевого бюджету в частині сплати єдиного податку.

     У разі виявлення проблемних питань, вони будуть урегульовані шляхом унесення відповідних змін до регуляторного акта.

 

 

Начальник управління фінансів виконавчого                                                    

комітету Ходорівської міської ради                                                      Іванна ГЛУШКО

 

 

Начальник юридичного відділу                                                       Ірина ПАРТИКА

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

до аналізу регуляторного впливу

 

ТЕСТ

 малого підприємництва (М-Тест)

 

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у березні - квітні 2023 року.

Порядковий номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

 

Робочі наради та зустрічі з суб’єктами господарювання (опитування)

10

Обговорено  запропоновані  ставки податків. Отримано інформацію від представників мікро та малого  підприємництва  та запропоновано залишити розміри  ставок місцевих податків на 2025 рік на рівні діючих ставок

2

Вид консультації:

у телефонному та усному режимі 

2

Отримано інформацію від представників  малого  підприємництва про  обговорення запропонованих ставок єдиного податку     які діятимуть з 01.01.2025

 

2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

 кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 268 (одиниця),

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100 (відсотків).

 

3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

 

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік провадження регулювання)

Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

Не передбачає витрат на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо

2

Витрати на отримання адмі­ністративних послуг (дозво­лів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, виснов­ків, проведення незалежних/ обов’язкових експертиз, сер­тифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо)

Додаткових витрат не передбачено

3

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські то­вари тощо)

Додаткових витрат не передбачено

4

Прогнозована річна сплата єдиного податку платниками, грн:

 

               І групи -133686,0

ІІ групи – 4680504,0

Усього: 4814190,00

5

Кількість суб’єктів господа­рювання малого підприєм­ництва, на яких буде поши­рено регулювання, одиниць

                      І  групи -35;

ІІ групи - 233.

Усього-268

6

Сумарні витрати суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядки 1 + 2 + 3 + 4), грн

 

 

4814190,0

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

7

Процедури отримання первин­ної інформації про вимоги регулювання: формула:

витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок X вартість часу суб'єкта малого підприєм­ництва (заробітна плата)  0,25 X 46,84* грн = 11,71 грн для фізичних осіб;

 

 

 

 

11,71

8

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські то­вари тощо)

Додаткових витрат не передбачено

 

9

Процедура офіційного звіту­вання: витрати часу з підготовки звіту - 0,2* год. (46,84 *грн X 0,2 год.)-9,37 грн;  витрати часу на подання звіту - 1,3* год. (46,84 грн X 1,30 год.) = 60,89 грн;

 

 

 

70,26

10

Процедура забезпечення про­цесу перевірок:

- витрати часу на забезпе­чення процесу перевірок контролюючих органів X вар­тість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна тата) X оціночна кількість перевірок за рік = 46,84 грн X 0,5 год. =23,42 грн;

 

 

 

23,42

11

Інші процедури (уточнити)

Не передбачено

12

РАЗОМ (сума рядків: 7 + 8 + 9 + 10 + 11), грн

105,39

13

Кількість суб’єктів господа­рювання малого підприєм­ництва, на яких буде поши­рено регулювання, одиниць

               268

14

Сумарні витрати суб єктів малого підприємництва, на виконання регулювання (вар­тість регулювання) (рядок 12 х рядок 13), грн

28244,52

15

РАЗОМ (сума рядків: 6 + 14), грн

                      4842434,52

 

* Для розрахунку використовується мінімальна заробітна плата, що у 2024 році становить 7775,00 грн. та у погодинному розмірі 46,84  грн. (7775,0 /166), Лист Міністерства фінансів України від 16,.08.2023 року №05110-08-6/22354 «Про особливості складання проектів місцевих бюджетів на 2024 рік», Норми тривалості робочого часу - 2025 для п'ятиденного робочого тижня з вихідними в суботу та неділю складає 1992 год, що в середньому за місць становить 166 год (1992/12).

Обсяг витрат може бути відкоригований у разі зміни розміру мінімальної заробітної плати, середньомісячної заробітної плати  чи прожиткового мінімуму  на законодавчому рівні.

 Сума надходжень до бюджету Ходорівської міської ради від платників єдиного податку І та II груп, які не використовують працю найманих осіб, може бути змінена, у зв’язку із звільненням від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої витягом з Електронного реєстру листків непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів. (п.295.5 статті 295 Кодексу (зі змінами та доповненнями).

4. БЮДЖЕТНІ ВИТРАТИ
на адміністрування регулювання для суб’єктів
великого й середнього підприємництва

 

       Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.

Державне регулювання рішення не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу).          

Строк, який займають усі етапи прийняття регуляторного акту (розробка, оприлюднення, аналіз та інші регуляторні процедури) відповідно до плану діяльності Ходорівської міської ради та її виконавчого комітету з підготовки проектів регуляторних актів на 2025 рік, становить 2 місяці. При витраті 0,5 робочого дня (4 години) в тиждень на кожний етап, за весь строк матимемо – 32       години на регуляторні процедури. Заробітна плата розробника регуляторного акта за 1 год. становить 131,64 грн., на весь час  – 4212,48 грн.

Заходи по відстеженню надходження єдиного податку до місцевого бюджету у спеціаліста відповідної категорії займає 3 год. в місяць, за рік – 36 год. Сума витрат складатиме 4739,04 грн.

Загальна сума витрат на прийняття 1 регуляторного акту органу місцевого самоврядування складає 8951,52 грн.

Орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання – Головне  управління  ДПС у Львівській  області.

Вартість планових витрат часу на процедуру, співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата), оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта,  що підпадають під дію процедури регулювання.

 (Вартість 1 години роботи спеціаліста відповідної кваліфікації складає 131,64 грн. = номінальна заробітна (21852,00 грн.) / середня тривалість робочого часу за 1 місяць -166 годин).

 

№ з/п

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва)

Планові витрати часу на процедуру, годин

Вартість часу спів-робітни-ка органу держав-ної влади відповід-ної кате-горії (за-робітна плата) грн./ годин

Оцінка кілько-сті про-цедур за рік, що припа-дають на одного суб’єкта

Оцінка кілько-сті  суб’єк-тів, що підпа-дають під дію проце-дури регулю-вання

Вит-рати на адміні-стру-вання регу-люван-ня* за рік, грн.

1

2

3

4

5

6

7

1

Облік суб’єктів господарювання, що перебувають у сфері регулювання

0,2**

131,64***

1

5

131,64

2

Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває  у   сфері   регулювання, у тому числі: камеральний

0,2**

131,64

4

268

28223,62

3

Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання

0,5

131,64

1

1

65,82

4

Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

0,2

131,64

1

1

26,33

5

Оскарження одного окремого рішення суб’єктами гос-подарювання

0,5

131,64

1

1

65,82

6

Підготовка звітності за результатами регулювання

0,1

131,64

1

1

13,16

7

Процедури організації виконання вимог регулювання  (Оціночно: 0,5 годин*12 місяців=6 годин)

0,5

131,64

12

268

211677,12

8

Разом за рік (рядки 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6), грн.

-

-

-

-

240203,51

 

*Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням процесу регулювання державними органами, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на середнього динну номінальну середньомісячну заробітну плату працівників у 2024 році – 19063,0 грн. (визначена Постановою КМУ від 31.05.2021 року №586  «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2022 - 2024 роки») (113,47 грн. = 19063,0 грн. : 168,0 год. у місяць)  та на кількість суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання, і на кількість процедур за рік.

** Планові витрати часу персоналу, які враховано  при визначенні бюджетних витрат: оціночно зазначено витрати одиниці часу в розрізі понесених витрат на адміністрування податку суб’єктів великого й середнього підприємництва зазначено у  колонці 3 вищевказаної таблиці.

***  Для розрахунку використовується номінальна середньомісячна заробітна плата працівників у 2024 році – 21852,0 грн. яка визначена Листом Міністерства фінансів України від 16,.08.2023 року №05110-08-6/22354 «Про особливості складання проектів місцевих бюджетів на 2024 рік».

 

 

5. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

 

Порядковий номер

Показник

Витрати, гривень

1

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання.

 

4814190,0

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування.

 

 

28244,52

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання.

                      4842434,52

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва.

249155,03

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

5091589,55

 

6. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання

На основі аналізу статистичних даних та під час консультацій, проведених із суб'єктами підприємництва, визначено, що ставки зазначених місцевих податків і зборів є прийнятними для суб'єктів малого підприємництва і впровадження компенсаторних (пом'якшувальних) процедур не потрібно.

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень