Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки (с.Бориничі)
Повідомлення про оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації
- Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Детального плану території з визначенням планувальних обмежень та параметрів забудови земельних ділянок для будівництва та обслуговування нежитлових будівель і споруд свинокомплексу за наступними адресами: село Бориничі вулиця Садова, 2, село Бориничі вулиця Садова, 3, село Бориничі вулиця Садова, 4, село Бориничі вулиця Садова, 5, село Бориничі вулиця Садова, 6, село Бориничі вулиця Садова, 6-А Стрийського району Львівської області (за межами населеного пункту).
У Заяві про визначення обсягу СЕО міститься інформація про замовника СЕО, вид та основні цілі документа державного планування, ймовірні наслідки виконання документу державного планування.
2. Орган, що приймає рішення про затвердження документа державного планування: Ходорівська міська рада Львівської області.
3. Передбачувана процедура громадського обговорення:
– строк громадського обговорення Заяви про визначення обсягу СЕО становить з 29.02.2024 р. до 10.03.2024 р.;
– згідно зі ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» громадськість в межах строку громадського обговорення має право подати в письмовій формі (в тому числі в електронному вигляді) зауваження та пропозиції до Заяви про визначення обсягу СЕО;
– ознайомитися з заявою про визначення обсягу СЕО можна на офіційному веб-сайті Ходорівської міської ради – https://hodorivska-gromada.gov.ua.
– зауваження і пропозиції подаються до Ходорівської міської ради за адресою: Львівська обл., Стрийський р-н, м. Ходорів, вул. Грушевського, буд. 38, ел. пошта: otg@hodorivska-gromada.gov.ua в термін до 10.03.2024 р.
– місцезнаходження наявної екологічної інформації, у тому числі пов’язаної зі здоров’ям населення, що стосується документа державного планування – Ходорівська міська рада Львівської області.
4) необхідність проведення транскордонних консультацій щодо проекту документа державного планування – відсутня.
Заява
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки
Назва документу державного планування:
Детальний план території з визначенням планувальних обмежень та параметрів забудови земельних ділянок для будівництва та обслуговування нежитлових будівель і споруд свинокомплексу за наступними адресами: село Бориничі вулиця Садова, 2, село Бориничі вулиця Садова, 3, село Бориничі вулиця Садова, 4, село Бориничі вулиця Садова, 5, село Бориничі вулиця Садова, 6, село Бориничі вулиця Садова, 6-А Стрийського району
Львівської області (за межами населеного пункту)
1. Замовник СЕО
Ходорівська міська рада (81750, Львівська обл., Стрийський р-н, м. Ходорів, вул. Грушевського, буд. 38).
ЄДРПОУ: 26269449
2. Вид та основні цілі документу державного планування
Детальний план території є містобудівною документацією місцевого рівня, яка розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
Містобудівна документація розробляється на підставі рішення № 2962 від 22.08.2023 року Ходорівської міської ради Львівської області.
Проєкт розроблятиметься відповідно до:
– Земельного, Водного та Лісового кодексів України;
– Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
– Закону України «Про управління відходами»;
– Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;
– Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»;
– Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;
– Закону України «Про природно-заповідний фонд України»;
– Закону України «Про екологічну мережу України»;
– Закону України «Про охорону земель»;
– Закону України «Про рослинний світ»;
– Закону України «Про тваринний світ»;
– Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»;
– ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»;
– ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;
– ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;
– ДСП - 173 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів»;
– ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проєктування»;
– ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проєктування».
3. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів):
Територія детального плану розташована на території Ходорівської територіальної громади, с. Бориничі (за межами населеного пункту).
Проектована територія передбачається для визначення планувальних обмежень та параметрів забудови земельних ділянок для будівництва та обслуговування нежитлових будівель і споруд свинокомплексу.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої.
На наступних етапах проєктування буде визначено чи відносяться заплановані об’єкти до категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягатимуть оцінці впливу на довкілля.
4. Ймовірні наслідки
а) В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування детального плану території для таких компонентів довкілля:
- ґрунти;
- атмосферне повітря;
- водні ресурси;
- стан фауни, флори, біорізноманіття, землі (у тому числі вилучення земельних ділянок);
- кліматичні фактори;
- у тому числі для здоров’я населення.
Під час здійснення СЕО, необхідно оцінити ймовірні наслідки від проєктних рішень детального плану території на здоров’я населення.
Вплив проєктних рішень ДПТ можливий у створенні викидів в атмосферне повітря забруднюючих речовин на етапі влаштування території та експлуатації проєктованих та існуючих об’єктів внаслідок викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
Вплив на водне середовище можливий внаслідок утворення та відведення стічних вод.
Вплив на ґрунтовий покрив полягатиме у ущільненні та перенесенні ґрунтового шару на етапі будівництва та утворенні твердих побутових та виробничих відходів під час експлуатації об’єктів, можливого неналежного зберігання гною.
Шумове навантаження. Джерелами шуму в період будівництва є будівельна техніка і автотранспорт, які працюють на будівельному майданчику. Джерелами шуму в період експлуатації буде технологічне обладнання, проїзд транспорту, робота систем вентиляції.
б) Під час здійснення СЕО буде оцінено ймовірні наслідки проєктних рішень на території з природоохоронним статусом;
в) Зважаючи на географічне положення земельної ділянки транскордонні наслідки реалізації проєктних рішень для довкілля прикордонних територій, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.
5. Розгляд альтернатив
Аналітичне дослідження основних соціально-економічних і демографічних тенденцій у ретроспективі останніх років та, відповідно, моделювання соціально-економічного ландшафту (взаємонакладання стійких у часі чинників впливу) дали можливість сформувати наступні альтернативи:
Альтернатива 1 «Базовий сценарій» – затвердження проєкту детального плану території дозволить забезпечити раціональне використання території в даному населеному пункті, визначити планувальні обмеження території, надати пропозиції щодо благоустрою.
Альтернатива 2. «Нульовий сценарій» – незатвердження проєкту. У разі незатвердження документа державного планування та відмови від реалізації будівництва, призведе до неможливості подальшого соціального розвитку населеного пункту. За даною альтернативою подальший стабільний розвиток території є очевидно проблематичним, і ця альтернатива веде до погіршення екологічної ситуації, неефективного використання земельних ресурсів, хаотичної забудови дорожньої та вуличної мережі.
Також в Звіті про СЕО необхідно розглянути інші альтернативні варіанти щодо технічного та технологічного забезпечення об’єктів чи територіального розміщення об’єктів планованої діяльності.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час СЕО
Під час підготовки звіту СЕО визначити доцільність і прийнятність планованої діяльності і обґрунтування економічних, технічних, організаційних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища, а також оцінити вплив на навколишнє природне середовище в період здійснення проєктованої діяльності дати прогноз впливу на оточуюче середовище, виходячи з особливостей планованої діяльності з урахуванням природних, соціальних та техногенних умов.
Застосування цільового аналізу при проведенні СЕО дозволить встановити відповідність рішень детального плану території загальним цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я та населення середовища існування.
З огляду на характер такого виду документації як детальний план, ключовим завданням у виконанні СЕО проєкту є методи стратегічного аналізу, насамперед аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень детального плану.
Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію: доповіді про стан довкілля, статистичну інформацію, фонові та лабораторні дослідження стану довкілля, дані моніторингу стану довкілля, оцінку впливу на довкілля планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля, пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.
7. Заходи, для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Під час проведення процедури стратегічної екологічної оцінки передбачені заходи для запобігання негативного впливу на довкілля та здоров’я населення по таких напрямках:
– охорона атмосферного повітря;
– охорона поверхневих та підземних вод;
– охорона ґрунтів та геологічного середовища;
– охорона рослинного покриву;
– заходи щодо пожежної безпеки.
Перелік проєктних рішень для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків від планованої діяльності, комплекс яких включає:
– ресурсозберігаючі заходи (збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.);
– планувальні заходи (функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон, озеленення території та ін.);
– охоронні заходи (моніторинг території зон впливу планованої діяльності).
Окрім того, необхідно оцінити обмеження будівництва об’єктів за умовами навколишнього природного, соціального, техногенного середовища та обсяг інженерної підготовки території, необхідний для дотримання умов безпеки навколишнього середовища.
8. Зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку
Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і складається з наступних розділів:
– зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
– характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
– характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
– екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються детального плану території, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
– зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативного впливу на здоров’я населення, встановлені на державному та місцевому рівнях, що стосуються детального плану території;
– опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
– заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
– обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
– заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
– опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
– резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
9. Орган до якого подаються зауваження та пропозиції
Ходорівська міська рада (81750, Львівська обл., Стрийський р-н, м. Ходорів, вул. Грушевського, буд. 38).
Строки подання:
10 днів з дня оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Детального плану території з визначенням планувальних обмежень та параметрів забудови земельних ділянок для будівництва та обслуговування нежитлових будівель і споруд свинокомплексу за наступними адресами: село Бориничі вулиця Садова, 2, село Бориничі вулиця Садова, 3, село Бориничі вулиця Садова, 4, село Бориничі вулиця Садова, 5, село Бориничі вулиця Садова, 6, село Бориничі вулиця Садова, 6-А Стрийського району Львівської області (за межами населеного пункту) (відповідно до п.п. 5,6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).