І знову про питання освіти та обрання старост в нашій громаді
У зв’язку з перекручуванням інформації окремими депутатами міської ради щодо питань трансформації освіти та обрання старост, які так бурхливо обговорювалися на сесії Ходорівської міської ради 27 квітня 2023 року, надаємо роз’яснення для громадськості.
16.01.2020 року за №31 Верховною радою України прийнято Закон України «Про повну загальну середню освіту». Цей закон визначає правові, організаційні та економічні засади функціонування і розвитку системи загальної середньої освіти. 15.07.2021 року Законом України «Про внесення змін до деяких законів щодо вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв для запровадження якісної профільної середньої освіти. Цей закон важливий для розбудови якісної та доступної середньої освіти, оскільки він вдосконалює правове регулювання функціонування ліцеїв та оптимізує перехідний період для трансформації мережі закладів освіти. Таким чином він допоможе ефективно впроваджувати реформу “Нова українська школа” на етапі розбудови трирічної профільної середньої освіти. Ним передбачено до 01.09.2027 року провести трансформацію закладів загальної середньої освіти всіх форм власності відповідно до чинного законодавства.
На виконання розпорядження голови Львівської обласної військової адміністрації від 03.08.2022 року зобов’язано органи місцевого самоврядування розробити та затвердити плани трансформації (дорожні карти) мережі ліцеїв у територіальних громадах. На виконання вищенаведеного міським головою видано розпорядження про створення робочої групи. На вимогу депутатських фракцій склад робочої групи було скориговано і до неї увійшли усі представники політичних партій.
Відповідно до вимог чинного законодавства робоча група працювала над трансформацією освіти, брала участь в обговоренні дорожньої карти у тих навчальних закладах громади, які підлягають трансформації за участю педагогічних колективів. Батьків та старост, про що було відображено в протоколах.
Слід зауважити, що це тільки першочергові кроки так званої реформи. Надалі по кожному навчальному закладу буде проводитися остаточне обговорення і прийняття відповідного рішення, як того вимагає законодавець.
На жаль обговорення призвело до політизації певної групи вчителів, які у своїх СМС закликали батьків обов’язково прийти на сесію і підтримати їхні вимоги. За собою ми залишаємо право на висвітлення прізвищ викладачів, які робили заклики на офіційній сторінці міської ради.
Деякими політичними силами, зокрема Українська Галицька Партія та ВО «Батьківщина», які входять у склад депутатського корпусу Ходорівської міської ради було спровоковано та спотворено інформацію щодо цього питання. Зокрема, при обговоренні в школі №8 с.Вибранівка та школі №2 м.Ходорів Володимир Ревер, а Українська Галицька Партія у школі №3 м.Ходорова вносили деструктив на обговореннях. На наш погляд це почалося збільшення собі електорату на майбутні вибори за рахунок батьків та вчителів.
Доводимо до відома, що вищезгаданий закон був прийнятий 327 депутатами Верховної ради, в тому числі повним складом депутатів фракції БЮТ, а саме з 19 присутніх проголосувало «ЗА» -18, «УТРИМАЛИСЬ» -1.
На засіданні бюджетної комісії Ходорівської міської ради у зв’язку із дефіцитом коштів постало питання про виділення з місцевого бюджету 200,0 тис. грн. на заробітну плату вчителям. При обговоренні реакція, присутнього на комісії, депутата Володимира Ревера була категорично «НІ», а у мережі ФБ В.Ревер заявляє, що його фракція одноголосно підтримала виділення цих коштів. То виникає питання – хто ви, пане Ревер?
На завершення піднятого питання хочу вам сказати, що ставити лайки під недостовірною інформацією, перекрученою і не перевіреною це, як мінімум приниження власної особистої гідності. А щодо «штатних лайкачів», то на них давно ніхто уваги не звертає.
Відрадним є те, що до остаточного завершення трансформації освіти, яка має бути проведена до 2027 року буде інший склад депутатського корпусу і він буде вимушений завершити розпочату урядом реформу.
З питання обрання старости знову та ж сама історія перекручування інформації , а саме суть, що голова може порушувати законодавство і призначати старосту як хоче. Тому подаємо у повному обсязі ст. 541 «Староста» Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Положення про старосту старостинського округу Ходорівської міської ради та порядок проведення громадського обговорення кандидатури старости для всебічної інформації та ознайомлення.
Надіємося, що після ретельного вивчення висвітлених матеріалів у вас зникнуть всі пропагандистські дописи відносно вибору кандидатур старости.
ст. 541 «Староста» Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»
1. Староста затверджується сільською, селищною, міською радою на строк її повноважень за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови, що вноситься за результатами громадського обговорення (громадських слухань, зборів громадян, інших форм консультацій з громадськістю), проведеного у межах відповідного старостинського округу.
Кандидатура старости вноситься на громадське обговорення (громадські слухання, збори громадян, інші форми консультацій з громадськістю) сільським, селищним, міським головою та вважається погодженою з жителями відповідного старостинського округу, якщо в результаті громадського обговорення (громадських слухань, зборів громадян, інших форм консультацій з громадськістю) отримала таку підтримку у старостинському окрузі:
з кількістю жителів до 1500 - більше 20 відсотків голосів жителів від загальної кількості жителів відповідного старостинського округу, які є громадянами України і мають право голосу на виборах;
з кількістю жителів від 1500 до 10 тисяч - більше 17 відсотків голосів;
з кількістю жителів від 10 тисяч до 20 тисяч - більше 14 відсотків голосів;
з кількістю жителів від 20 тисяч до 30 тисяч - більше 10 відсотків голосів;
з кількістю жителів більше 30 тисяч - більше 7 відсотків голосів жителів від загальної кількості жителів відповідного старостинського округу, які є громадянами України і мають право голосу на виборах.
За результатами проведеного громадського обговорення (громадських слухань, зборів громадян, інших форм консультацій з громадськістю) кандидатури старости складається протокол, який має містити такі відомості: дата (період) і місце проведення громадського обговорення (громадських слухань, зборів громадян, інших форм консультацій з громадськістю), кількість жителів відповідного старостинського округу, які є громадянами України і мають право голосу на виборах, відомості про кандидатуру старости, кількість учасників громадського обговорення (громадських слухань, зборів громадян, інших форм консультацій з громадськістю), які підтримали відповідну кандидатуру, із зазначенням прізвища, власного імені (усіх власних імен) та по батькові (за наявності), числа, місяця і року народження, серії та номера паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України - для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), що засвідчується підписом таких учасників.
Кандидатура старости відповідного старостинського округу, не підтримана сільською, селищною, міською радою, не може бути повторно внесена для затвердження в цьому старостинському окрузі протягом поточного скликання відповідної сільської, селищної, міської ради.
Порядок проведення громадського обговорення (громадських слухань, зборів громадян, інших форм консультацій з громадськістю) кандидатури старости затверджується сільською, селищною, міською радою.
2. Староста працює на постійній основі в апараті відповідної ради та її виконавчого комітету, а в разі обрання членом цього виконавчого комітету - у виконавчому комітеті ради.
На старосту поширюються вимоги щодо обмеження сумісності його діяльності з іншою роботою (діяльністю), встановлені цим Законом для сільського, селищного, міського голови.
3. Порядок організації роботи старости визначається цим Законом та іншими законами України, а також Положенням про старосту.
4. Старостинський округ утворюється відповідною сільською, селищною, міською радою у складі одного або декількох населених пунктів (крім адміністративного центру територіальної громади), на території якого (яких) проживає не менше 500 жителів. При утворенні старостинських округів враховуються історичні, природні, етнічні, культурні та інші чинники, що впливають на соціально-економічний розвиток таких старостинських округів та відповідної територіальної громади.
5. Староста:
1) уповноважений сільською, селищною, міською радою, яка його затвердила, діяти в інтересах жителів відповідного старостинського округу у виконавчих органах сільської, селищної, міської ради;
2) бере участь у пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради та засіданнях її постійних комісій з правом дорадчого голосу. Бере участь у засіданнях виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради;
3) має право на гарантований виступ на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради, засіданнях її постійних комісій та виконавчого комітету з питань, що стосуються інтересів жителів відповідного старостинського округу;
4) сприяє жителям відповідного старостинського округу у підготовці документів, що подаються до органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади, а також у поданні відповідних документів до зазначених органів. За рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради надає адміністративні послуги та/або виконує окремі завдання адміністратора центру надання адміністративних послуг (у разі утворення такого центру);
5) бере участь в організації виконання рішень сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету, розпоряджень сільського, селищного, міського голови на території відповідного старостинського округу та у здійсненні контролю за їх виконанням;
6) бере участь у підготовці пропозицій до проекту місцевого бюджету в частині фінансування програм, що реалізуються на території відповідного старостинського округу;
7) вносить пропозиції до виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради з питань діяльності на території відповідного старостинського округу виконавчих органів сільської, селищної, міської ради, підприємств, установ, організацій комунальної власності та їх посадових осіб;
8) бере участь у підготовці проектів рішень сільської, селищної, міської ради, що стосуються майна територіальної громади, розташованого на території відповідного старостинського округу;
9) бере участь у здійсненні контролю за використанням об’єктів комунальної власності, розташованих на території відповідного старостинського округу;
10) бере участь у здійсненні контролю за станом благоустрою відповідного старостинського округу та інформує сільського, селищного, міського голову, виконавчі органи сільської, селищної, міської ради про результати такого контролю;
11) отримує від виконавчих органів сільської, селищної, міської ради, підприємств, установ, організацій комунальної власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для здійснення наданих йому повноважень;
12) сприяє утворенню та діяльності органів самоорганізації населення, організації та проведенню загальних зборів, громадських слухань та інших форм безпосередньої участі громадян у вирішенні питань місцевого значення у відповідному старостинському окрузі;
13) здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та іншими законами України.
6. При здійсненні наданих повноважень староста є відповідальним і підзвітним сільській, селищній, міській раді та підконтрольним сільському, селищному, міському голові. Староста не рідше одного разу на рік, протягом першого кварталу року, наступного за звітним, а на вимогу не менш як третини депутатів - у визначений сільською, селищною, міською радою термін, звітує про свою роботу перед такою радою, жителями старостинського округу. Заслуховування звіту старости перед жителями старостинського округу відбувається на відкритій зустрічі, у спосіб, що дає можливість жителям старостинського округу поставити запитання, висловити зауваження та внести пропозиції. Інформація про відповідну зустріч, а також письмовий звіт старости оприлюднюються на офіційному веб-сайті сільської, селищної, міської ради та розміщуються у приміщенні ради не пізніше ніж за сім календарних днів до дня проведення відповідної зустрічі. Порядок звітування старости визначається Положенням про старосту.
Додаток
до рішення Ходорівської міської ради
від «22 » грудня 2020року №50
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО СТАРОСТУ СТАРОСТИНСЬКОГО ОКРУГУ
ХОДОРІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
I. Загальні положення
1.1. Положення про старосту старостинського округу (далі – Положення) розроблено відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про добровільне об’єднання територіальних громад», «Про місцеві вибори», інших нормативних актів і визначає права і обов’язки старости, порядок його обрання та припинення повноважень, порядок звітування, відповідальність та інші питання, пов’язані з діяльністю старости.
1.2. Положення затверджується рішенням Ходорівської міської ради.
1.3. Перелік населених пунктів, в яких запроваджується посада старости визначається рішенням Ходорівської міської ради.
II. Правовий статус старости
2.1.Староста є посадовою особою місцевого самоврядування, яка затверджується Ходорівською міською радою на строк її повноважень за пропозицією Ходорівського міського голови.
2.2. Староста є членом виконавчого комітету міської ради за посадою і працює в ньому на постійній основі.
2.3. Староста не може суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, у тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю.
2.4. Порядок організації роботи старости визначається Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», іншими актами законодавства України та цим Положенням.
2.5. На старосту поширюються обмеження визначені Законом України «Про запобігання корупції».
ІІІ. Повноваження старости
3.1. Повноваження старости:
1) представляти інтереси жителів відповідного села (сіл, селища) старостинського округу у виконавчих органах міської ради;
2) забезпечувати зберігання офіційних документів, пов’язаних з місцевим самоврядуванням відповідного старостинського округу, забезпечувати доступ до них осіб, яким це право надано у встановленому законом порядку;
3) вирішувати за дорученням міського голови або відповідної ради питання, пов’язані з діяльністю ради та її виконавчих органів;
4) вести діловодство, облік і звітність з передачею документів до архіву;
5) брати участь у пленарних засіданнях міської ради та засіданнях її постійних комісій;
6) має право на гарантований виступ на пленарних засіданнях міської ради, засіданнях її постійних комісій з питань, що стосуються інтересів жителів відповідного старостинського округу;
7) сприяти жителям відповідного старостинського округу у підготовці документів, що подаються до міської ради;
8) брати участь в організації виконання рішень міської ради, її виконавчого комітету, розпоряджень міського голови на території відповідного старостинського округу та у здійсненні контролю за їх виконанням;
9) брати участь у підготовці проєкту місцевого бюджету в частині фінансування програм, що реалізуються на території відповідного старостинського округу;
10) вносити пропозиції до виконавчого комітету міської ради з питань діяльності на території відповідного старостинського округу виконавчих органів міської ради, підприємств, установ, організацій комунальної власності та їх посадових осіб;
11) брати участь у підготовці проєктів рішень міської ради, що стосуються майна територіальної громади, розташованого на території відповідного старостинського округу;
12) брати участь у здійсненні контролю за використанням об’єктів комунальної власності, розташованих на території відповідного старостинського округу;
13) брати участь у здійсненні контролю за станом благоустрою відповідного села (сіл, селища) та інформувати міського голову, виконавчі органи міської ради про його результати;
14) отримувати від виконавчих органів міської ради, підприємств, установ, організацій комунальної власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для здійснення наданих йому повноважень;
15) сприяти утворенню та діяльності органів самоорганізації населення, організації та проведенню загальних зборів, громадських слухань та інших форм безпосередньої участі громадян у вирішенні питань місцевого значення у відповідному селі (селах, селищі) старостинського округу;
15.1) здійснювати організацію та забезпечення заходів цивільного захисту на відповідному старостинському окрузі
16) здійснювати інші повноваження, визначені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законами.
3.2. Обов’язки старости:
1) додержуватися Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, Регламенту міської ради, Регламенту виконавчого комітету ради, цього Положення та інших нормативно-правових актів.
2) брати участь у роботі виконавчого комітету міської ради:
- подавати пропозиції до планів діяльності виконавчого комітету;
- готувати проєкти рішень виконкому та вносити їх для подальшого розгляду;
- брати участь у засіданнях виконавчого комітету ради та ухвалені ним рішень (голосувати);
- бути доповідачем чи співдоповідачем з питань, внесених до порядку денного засідання виконавчого комітету з питань, що стосуються інтересів жителів відповідного села, селища старостинського округу;
- вносити пропозиції про зміни та доповнення до проєктів рішень виконавчого комітету або про їх доопрацювання тощо.
3) брати участь в організації та проведенні зборів жителів відповідного старостинського округу та у оформленні документів цих зборів, вносити пропозиції до порядку денного зборів; організовувати виконання рішень зборів жителів відповідного старостинського округу та здійснювати моніторинг їх виконання;
4) сприяти виконанню на території відповідного старостинського округу програм соціально-економічного та культурного розвитку, затверджених рішенням ради, інших актів ради та її виконавчого комітету, вносити до виконавчого комітету, інших виконавчих органів ради пропозиції з цих питань;
5) вести прийом громадян згідно з визначеним графіком, здійснювати моніторинг стану дотримання їх прав і законних інтересів у сфері соціального захисту, культури, освіти, фізичної культури та спорту, житлово-комунального господарства, реалізації ними права на працю та медичну допомогу;
6) вести облік та узагальнювати пропозиції жителів громади з питань соціально-економічного та культурного розвитку відповідного старостинського округу, соціального, побутового та транспортного обслуговування його жителів;
7) приймати від жителів села, селища відповідного старостинського округу заяви, адресовані міській раді та її посадовим особам, передавати їх для реєстрації та обліку до ради у строк, не пізніше наступного дня після їх надходження;
8) сприяти проведенню контрольних заходів на території відповідного старостинського округу (землекористування, довкілля, об'єкти житлово-комунальної інфраструктури тощо);
9) здійснювати моніторинг за станом довкілля, об’єктів інфраструктури, громадського правопорядку відповідного старостинського округу;
10) контролювати дотримання правил використання об’єктів комунальної власності територіальної громади, що розташовані на території відповідного старостинського округу;
11) сприяти діяльності органу (органам) самоорганізації населення відповідного старостинського округу та надавати практичну допомогу у виконанні ними своїх завдань та повноважень;
12) сприяти депутатам Ходорівської міської ради у їхній діяльності в організації прийому громадян у адміністративних приміщення старостинських округів та надавати практичну допомогу у виконанні ними своїх завдань та повноважень;
13) здійснювати моніторинг благоустрою території відповідного старостинського округу, вживати заходів до його підтримання в належному стані;
14) не допускати на території відповідного старостинського округу дій чи бездіяльності, які можуть зашкодити інтересам територіальної громади та держави;.
15) Не рідше одного разу на рік звітувати про свою роботу перед радою та мешканцями відповідного старостинського округу, а на вимогу не менше як третини депутатів – у визначений радою термін.
16) дотримуватися правил службової етики, встановлених законодавчими актами України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», іншими законодавчими актами.
17) виконувати поточні доручення міськоїради та її виконавчого комітету, голови міської ради, звітувати про їх виконання;
18) забезпечувати зберігання офіційних документів, пов'язаних з місцевим самоврядуванням відповідного старостинського округу, забезпечує доступ до них осіб, яким це право надано у встановленому законом порядку;
19) забезпечувати ведення діловодства, обліку і звітності з передачею документів до архіву;
19’) надавати довідки, характеристики фізичним та юридичним особам, які проживають (перебувають) на території відповідного старостинського округу;
20) вчиняти нотаріальні дії з питань ,віднесених законом до відання виконавчих органів ради;
21) вести погосподарський облік в розрізі кожного з розташованих в межах старостинського округу населеного пункту, у тому числі облік особистих селянських господарств; надавати виписки з погосподарських книг;
22) вживати заходи щодо виявлення майна, що має ознаки безхазяйного, повідомляти виконавчий комітет про таке майно, а також вживати заходи по встановленню приналежності такого майна;
23) здійснювати інші обов’язки у відповідності до чинного законодавства.
3.3. Староста має право:
1) представляти інтереси жителів відповідного села, селища у виконавчих органах міської ради, брати участь з правом дорадчого голосу у пленарних засіданнях ради, засіданнях її постійних та тимчасових комісій.
2) одержувати від міської ради та її посадових осіб, а також від підприємств, установ, організацій комунальної власності та їх посадових осіб необхідної інформації, документів та матеріалів, необхідних для вирішення питань, що стосуються відповідного старостинського округу;
3) погоджувати проєкти рішень ради та її виконавчого комітету щодо майна міської ради, розташованого на території відповідного старостинського округу;
4) вносити пропозиції до порядку денного засідань виконавчого комітету ради з питань, які стосуються інтересів відповідного старостинського округу, оголошувати на засіданнях виконавчого комітету тексти заяв та звернень відповідного старостинського округу, її жителів з питань, що стосуються інтересів відповідного старостинського округу чи інтересів територіальної громади вцілому;
5) порушувати у виконавчому комітеті ради питання про необхідність проведення перевірок з питань, віднесених до компетенції ради та її органів, діяльності підприємств, установ і організацій розташованих на території відповідного старостинського округу незалежно від форми власності;
6) вносити пропозиції щодо усунення недоліків і порушень керівникам підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, і органів, діяльність яких перевірялася відповідно до підпункту 5 пункту 3.3, а також органам, яким вони підпорядковані, порушувати питання про притягнення до відповідальності осіб, з вини яких сталося порушення;
7) звертатися до правоохоронних органів у разі виявлення порушень громадського порядку на території відповідного старостинського округу;
3.4. З метою запобігання негативним наслідкам реального, потенційного конфлікту інтересів староста бере участь у розгляді, підготовці та прийнятті виконавчим комітетом ради рішень, де може виникнути конфлікт його інтересів, за умови самостійного публічного оголошення про такий конфлікт під час засідання виконавчого комітету, на якому розглядається відповідне питання;
3.5. Здійснення контролю за дотриманням вимог пункту 3.4 цього Положення, надання старості консультацій та роз’яснень щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, поводження з майном, що може бути неправомірною вигодою та подарунками, покладається на постійну комісію, визначену радою та юридичний відділ Ходорівської міської ради;
3.6. Складати акти обстеження матеріально-побутових умов сімей для призначення державної соціальної допомоги/соціальних виплат на території Ходорівської міської ради та передачі їх до відповідних органів соціального захисту населення.
IV. Порядок обрання та припинення повноважень старости
4.1. Староста затверджується міською радою на строк її повноважень за пропозицією міського голови.
4.2. На посаду старости не може бути призначена особа, щодо якої наявні обмеження пов’язані з прийняттям на службу в органи місцевого самоврядування та проходження служби, визначені Законом України «Про запобігання корупції».
4.3. На посаду старости не може бути затверджена особа, яка має судимість за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому порядку, а також особа, визнана судом недієздатною.
4.4. Староста, який вперше приймається на службу в органи місцевого самоврядування, набуває повноважень посадової особи місцевого самоврядування з моменту складання ним Присяги у порядку, передбаченому Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування».
Особа, яка затверджується на посаду старости і має стаж роботи в органах місцевого самоврядування, набуває повноважень старости у день прийняття відповідного рішення Ходорівською міською радою.
4.5. Строк повноважень старости обмежений строком повноважень Ходорівської міської ради.
4.6. Повноваження старости припиняються достроково у разі:
1) його звернення з особистою заявою до міської ради про складення ним повноважень старости;
4.6. Повноваження старости припиняються достроково у разі:
1) його звернення з особистою заявою до міської ради про складення ним повноважень старости;
2) припинення громадянства України або виїзду на постійне проживання за межі України;
3) набуття громадянства іншої держави;
4) набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо нього;
5) набрання законної сили рішенням суду про притягнення його до відповідальності за правопорушення, пов’язане з корупцією, яким накладено стягнення у виді позбавлення права займати посади або займатися діяльністю, що пов’язана з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування;
6) набрання законної сили рішенням суду про визнання його недієздатним, безвісно відсутнім чи оголошення померлим;
7) його смерті;
8) набрання законної сили рішенням суду про визнання його активів або активів, набутих за його дорученням іншими особами або в інших передбачених статтею 290 Цивільного процесуального кодексу України випадках, необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави;
9) за рішенням Ходорівської міської ради.
4.7. Повноваження старости можуть бути достроково припинені за рішенням міської ради, якщо він порушує Конституцію або закони України, права і свободи громадян, не забезпечує здійснення наданих йому повноважень. Рішення про дострокове припинення повноважень старости рада приймає таємним або відкритим голосуванням більшістю голосів від загального складу ради.
Повноваження старости можуть бути достроково припинені у випадку, передбаченому Законом України «Про правовий режим воєнного стану».
4.8. Повноваження старости припиняються достроково, а відповідна особа звільняється з посади:
1) з підстав, зазначених у підпунктах 1, 2, 3 пункту 4.6 цього Положення, - з дня прийняття відповідною радою рішення, яким береться до відома зазначений факт;
2) з підстав, зазначених у підпунктах 4,5,6,8 пункту 4.6 цього Положення, - з дня, наступного за днем одержання радою або її виконавчим комітетом копії відповідного рішення суду, без прийняття рішення відповідної ради;
3) з підстави, зазначеної у підпункті 7 пункту 4.6 цього Положення, - з дня смерті, засвідченої свідоцтвом про смерть;
4) з підстави, зазначеної у підпункті 9 пункту 4.6 цього Положення, - з дня прийняття відповідною радою рішення про дострокове припинення повноважень старости.
5) з підстави, зазначеної в абзаці другому пункту 4.7 цього Положення, - з дня набрання чинності актом Президента України про утворення відповідної військової адміністрації населеного пункту (населених пунктів).
4.9. У разі дострокового припинення повноважень старости, а також у разі неможливості здійснення ним своїх повноважень (перебування у відпустці, відрядженні, тимчасова непрацездатність тощо) повноваження старости на території відповідного старостинського округу може покладатися на іншу посадову особу міської ради, тому числі і на іншого старосту. Обсяг та порядок здійснення таких повноважень визначається окремим розпорядженням міського голови.
V. Організація діяльності старости
5.1. Місце та режим роботи, правила внутрішнього трудового розпорядку, правила діловодства та інші питання організації діяльності старости визначаються міської радою та її виконавчим комітетом. Режим роботи старости відповідає режиму роботи ради.
5.2. Час особистого прийому жителів старостою встановлюється розпорядженням міського голови.
5.3. Інформаційне, матеріально-технічне та фінансове забезпечення діяльності старости здійснюється міською радою і фінансується за рахунок бюджету міської ради.
5.4. З метою забезпечення діловодства в старостинському окрузі, старості надається кругла печатка та кутовий штамп з найменування відповідного старостинського округу, порядок виготовлення та використання яких визначається рішенням виконавчого комітету ради.
VІ. Підзвітність, підконтрольність та відповідальність старости
6.1. При здійсненні наданих повноважень староста є відповідальний і підзвітний міській раді, підконтрольний міському голові.
6.2. Староста не рідше одного разу на рік звітує про свою роботу перед радою. На вимогу не менше як третини депутатів – староста звітує у визначений радою термін.
6.3. Староста може бути притягнений до дисциплінарної, матеріальної, цивільної, адміністративної та кримінальної відповідальності, визначеної чинним законодавством України.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення ХІV сесії VІІІ скликання
Ходорівської міської ради
27 квітня 2023 року № 2546
Порядок проведення громадського обговорення
кандидатури старости старостинського округу
Ходорівської міської територіальної громади
1.Загальні положення
1.1. Порядок проведення громадського обговорення кандидатури старости старостинського округу Ходорівської міської територіальної громади (далі – Порядок) встановлює процедуру організації, проведення та встановлення результатів громадського обговорення кандидатури старости старостинського округу Ходорівської міської територіальної громади (далі – громадське обговорення).
1.2. Даний Порядок розроблений відповідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” і є механізмом реалізації законних прав жителів старостинських округів Ходорівської міської територіальної громади на участь у громадському обговоренні кандидатури старости.
1.3. Метою громадського обговорення є визначення рівня підтримки кандидатури старости старостинського округу Ходоріваської міської територіальної громади, забезпечення гласності, відкритості та прозорості в діяльності Ходорівської міської ради.
1.4. Основним завданням громадського обговорення є погодження з жителями відповідного старостинського округу кандидатури старости для затвердження Ходорівською міською радою.
1.5. У громадському обговоренні з правом голосу можуть брати участь жителі територіальної громади, які є громадянами України і мають право голосу на виборах та які, в установленому законом порядку, зареєстровані за місцем проживання на території відповідного старостинського округу.
1.6. Громадське обговорення має відкритий характер, проводиться на засадах добровільності, гласності та свободи висловлювань. Участь у громадському обговоренні за кандидатуру старости є добровільною.
Ніхто не може бути примушений до участі або обмежений в участі при проведенні громадського обговорення.
Застосування примусу, погроз, обману, підкупу чи будь-яких інших дій, що перешкоджають вільному волевиявленню, забороняється.
1.7. Проведення громадського обговорення повинно сприяти налагодженню діалогу Ходорівської міської ради та громадськості щодо врахування громадського інтересу при визначенні кандидатури старости.
1.8. Проведення громадського обговорення є обов’язковим перед прийняттям міською радою рішення про призначення на посаду старости старостинського округу Ходорівської міської ради.
2. Організація громадського обговорення
2.1. Громадське обговорення передбачає проведення громадських слухань (зборів громадян) жителів відповідного старостинського округу та вивчення громадської думки шляхом зібрання підписних листів на підтримку кандидатури старости.
2.2. Організаційно-технічне забезпечення проведення громадського обговорення здійснюється виконавчим комітетом Ходорівської міської ради.
Витрати, пов’язані з підготовкою та проведенням громадського обговорення, здійснюються за рахунок місцевого бюджету.
2.3. Кандидатура старости вноситься на громадське обговорення головою Ходорівської міської ради (далі – міський голова), про що ним приймається відповідне розпорядження.
2.4. Розпорядження міського голови про проведення громадського обговорення має містити відомості про:
питання, що виноситься на розгляд;
створення комісії з проведення громадського обговорення кандидатури старости та її склад (далі – комісія);
кандидатуру старости (прізвище, ім’я, по-батькові кандидата) відповідного старостинського округу для обговорення;
старостинський округ, на території якого проводиться громадське обговорення;
термін громадського обговорення кандидатури старости;
перелік осіб, які запрошуються для виступів (доповідей) під час громадського обговорення;
порядок доведення інформації щодо проведення громадського обговорення до жителів відповідного старостинського округу;
інша інформація за необхідності.
До розпорядження про проведення громадського обговорення можуть додаватися інформаційно-аналітичні матеріали про кандидатуру старости.
2.5. Кандидатом на посаду старости вважається громадянин України, який проживає на території Ходорівської міської територіальної громади та особисто подав на ім’я міського голови відповідну заяву.
До заяви додається автобіографія, копія паспорта громадянина України та згода на проведення громадського обговорення. До заяви також можуть бути додані інші документи, які кандидат на посаду старости вважає за потрібне.
2.6. Організацію громадського обговорення забезпечує комісія, склад якої затверджується розпорядженням міського голови у кількості не менше 5-ти осіб.
2.7. Засідання комісії проводяться в міру необхідності та вважаються правомочними за присутності не менше 2/3 її складу.
2.8. Засідання комісії протоколюється та підписується головою та усіма присутніми членами комісії.
2.9. Комісія:
забезпечує належне інформування жителів відповідного старостинського округу про проведення громадського обговорення;
організовує проведення громадських слухань (зборів громадян) та вивчення громадської думки шляхом зібрання підписних листів на підтримку кандидатури старости;
готує підсумковий протокол про результати громадського обговорення;
узагальнює та оприлюднює результати громадського обговорення;
вирішує інші організаційно-технічні питання, що стосуються проведення громадського обговорення.
2.10. Термін громадського обговорення щодо відповідної кандидатури старости не може перевищувати 30 календарних днів з дати отримання комісією розпорядження міського голови про внесення даної кандидатури на громадське обговорення.
3. Проведення процедури вивчення громадської думки
3.1. Вивчення громадської думки (опитування) жителів старостинського округу щодо кандидатури на посаду старости проводиться шляхом зібрання підписних листів.
3.2. До початку проведення процедури опитування громадян, комісія надсилає запит до відділу ведення державного реєстру виборців для визначення кількості жителів відповідного старостинського округу, які є громадянами України і мають право голосу на виборах та, після отримання відповіді, встановлює необхідну кількість голосів жителів для погодження кандидатури старости у відповідному старостинському окрузі.
3.3. Інформація про проведення опитування доводиться до відома громадян шляхом розміщення відповідної інформації на дошках оголошень, офіційному веб-сайті Ходорівської міської ради. Також інформація може бути розміщена в друкованих засобах масової інформації, соціальних мережах тощо.
3.4. Перед опитуванням громадяни можуть докладніше ознайомитися з інформацією (за наявності) про кандидата (фото, автобіографія тощо) з інформаційних плакатів (листівок), які надаються кандидатом та розміщуються в публічних приміщеннях відповідного старостинського округу.
3.5. Опитування громадян може проводиться шляхом відвідування місць проживання громадян відповідного старостинського округу за їх зверненням та/або розміщення членів комісії, що проводять опитування, в публічних місцях на території старостинського округу у визначений час.
3.6. Час та місце проведення опитування визначається комісією.
3.7. З метою опитування максимальної кількості громадян старостинського округу процес опитування може тривати декілька днів, але не більше 10 календарних днів.
3.8. Опитування здійснюється шляхом заповнення громадянами підписних листів на підтримку кандидатури старости, за формою згідно Додатку 1 до Порядку та повинен містити інформацію про учасника опитування із зазначенням його прізвища, власного імені (усіх власних імен) та по батькові (за наявності), числа, місяця і року народження, зареєстроване місце проживання, серії та номера паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України - для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), що засвідчується підписом мешканця старостинського округу, який підтримує відповідну кандидатуру старости.
3.9. Особу жителя старостинського округу та факт реєстрації постійного місця проживання на території відповідного старостинського округу встановлюються у визначеному законом порядку.
3.10. Усі особи, які беруть участь в опитуванні, надають згоду на обробку наданих ними персональних даних у межах та спосіб, необхідний для організації та врахування результатів громадського обговорення. Про надання згоди на обробку персональних даних, зазначених в підписному листі, учасником опитування має бути зроблений відповідний застережний запис.
3.11. Відмова від надання документів, які підтверджують особу та її місце реєстрації, або відмова від надання згоди на обробку персональних даних є підставою недопущення особи до участі в опитуванні та неврахуванні думки цієї особи при встановленні підсумків громадського обговорення.
3.12. Житель відповідного старостинського округу може віддати свій голос на підтримку кандидатури старости один раз протягом терміну громадського обговорення.
3.13. Підрахунок голосів в підписних листах здійснюється комісією.
3.14. Результати опитування вносяться в протокол засідання комісії, який підписується всіма присутніми членами комісії (Додаток 2 до Порядку).
4. Проведення громадських слухань (зборів громадян)
4.1. За результатом опитування жителів відповідного старостинського округу, які є громадянами України і мають право голосу на виборах, проводяться громадські слухання (збори громадян). Громадські слухання (збори громадян) проводяться протягом 10-ти днів після завершення опитування громадян відповідного старостинського округу.
4.2. Час та місце проведення громадських слухань (зборів громадян) визначається комісією.
4.3. Громадські слухання (збори громадян) призначаються, як правило, у неробочий день або неробочий час у придатному для проведенні громадських слухань приміщенні, розташованому на території відповідного старостинського округу.
4.4. Інформація про проведення громадських слухань (зборів громадян) доводиться до відома жителів старостинського округу шляхом розміщення відповідної інформації на дошках оголошень, офіційному веб-сайті Ходорівської міської ради. Також інформація може бути розміщена в друкованих засобах масової інформації, соціальних мережах тощо.
4.5. Під час проведення громадських слухань (зборів громадян) проводиться засідання комісії, яке протоколюється.
4.6. Жителі старостинського округу, які з певних причин не були опитані, мають право заповнити підписні листи на підтримку кандидатури старости під час громадських слухань (зборів громадян).
4.7. Під час проведення громадських слухань (зборів громадян) заслуховується кандидат на посаду старости. Присутні можуть виступати та ставити запитання кандидату.
4.8. Особу жителя старостинського округу та факт реєстрації постійного місця проживання на території відповідного старостинського округу встановлюються у визначеному законом порядку, про що членом комісії вноситься відповідний запис у список реєстрації учасників громадських слухань (зборів громадян) (Додаток 3 до Порядку).
4.9. У списку реєстрації учасників громадських слухань (зборів громадян) зазначають інформацію про учасника із зазначенням його прізвища, власного імені (усіх власних імен) та по батькові (за наявності), числа, місяця і року народження, зареєстроване місце проживання, серії та номера паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України - для осіб, недавно прийнятих до громадянства України). Учасник громадських слухань (зборів громадян) підтверджує достовірність зазначеної інформації своїм особистим підписом у списку реєстрації учасників громадських слухань (зборів громадян).
4.10. Усі особи, які беруть участь у громадських слуханнях (зборах громадян), надають згоду на обробку наданих ними персональних даних у межах та спосіб, необхідний для організації та врахування результатів громадських слухань (зборів громадян). Про надання згоди на обробку персональних даних учасником громадських слухань (зборів громадян) має бути зроблений відповідний застережний запис.
4.11. Відмова від надання документів, які підтверджують особу та її місце реєстрації, або відмова від надання згоди на обробку персональних даних є підставою для неврахуванні думки цієї особи при встановленні підсумків обговорення.
4.12. Результати громадських слухань (зборів громадян) зазначаються в протоколі комісії (Додаток 4 до Порядку).
5. Встановлення та оприлюднення результатів
громадського обговорення
5.1. За результатами громадського обговорення кандидатури старости у 3-х денний строк складається протокол результатів громадського обговорення кандидатури старости старостинського округу Ходорівської міської територіальної громади за формою згідно Додатку 5 до Порядку, який має містити такі відомості: дата (період), місце проведення громадського обговорення, кількість жителів відповідного старостинського округу, які є громадянами України і мають право голосу на виборах, відомості про кандидатуру старости, кількість учасників громадського обговорення, які підтримали відповідну кандидатуру старости (згідно підписних листів).
5.2. Підписні листи на підтримку кандидатури старости додаються до протоколу про результати громадського обговорення та є його невід'ємною частиною.
5.3. Кандидатура старости вважається погодженою з жителями відповідного старостинського округу, якщо в результаті громадського обговорення отримала таку підтримку у старостинському окрузі:
з кількістю жителів до 1500 – більше 20 відсотків голосів жителів від загальної кількості жителів відповідного старостинського округу, які є громадянами України і мають право голосу на виборах;
з кількістю жителів від 1500 до 10 тисяч – більше 17 відсотків голосів;
з кількістю жителів від 10 тисяч до 20 тисяч – більше 14 відсотків голосів.
5.4. Протокол про результати громадського обговорення кандидатури старости оприлюднюється на офіційному веб-сайті Ходорівської міської ради.
5.5. За результатами громадського обговорення міський голова вносить на найближче пленарне засідання сесії міської ради пропозицію (проект рішення) щодо затвердження кандидатури старости у відповідному старостинському окрузі.
5.6. Рішення міської ради про затвердження кандидатури старости приймається більшістю депутатів від загального складу ради.
5.7. Кандидатура старости відповідного старостинського округу, не підтримана міською радою, не може бути повторно внесена для затвердження в цьому старостинському окрузі протягом поточного скликання міської ради.
5.8. У випадку, передбаченому пунктом 5.7 цього Порядку, проводиться нове громадське обговорення іншої кандидатури старости.
5.9. Рішення, дії або бездіяльність міської ради можуть бути оскаржені у встановленому законодавством порядку.
6. Заключні положення
6.1. Зміни та доповнення до цього Порядку можуть бути внесені відповідним рішенням Ходорівської міської ради.
6.2. Питання щодо проведення громадського обговорення, не врегульовані цим Порядком, регулюються відповідно до вимог чинного законодавства України.
6.3. Недотримання порядку ініціювання та проведення громадського обговорення, визначених цим Порядком, може бути підставою для визнання громадського обговорення такими, що не відбулися, в судовому порядку.
Згодом опублікуємо роз'яснення законодавства про обрання та відкликання голови та зауваження щодо спотвореної інформації про встановлення та роботу світлофорів у нашому місті.