Ходорівська міська територіальна громада
Львівської області

ЗАЯВА про визначення обсягу СЕО проєкту Стратегії розвитку Ходорівської міської територіальної громади на період до 2027 року (з перспективою продовження до 2034 року)

Дата: 18.09.2025 10:32
Кількість переглядів: 258

Фото без опису

ПОВІДОМЛЕННЯ

про оприлюднення Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Стратегії розвитку Ходорівської міської територіальної громади на період до 2027 року (з перспективою продовження до 2034 року) та Плану заходів на 2026-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Ходорівської міської територіальної громади на період до 2027 року (з перспективою продовження до 2034 року)

Відповідно до частини 2 статті 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» на офіційному веб-сайті Ходорівської міської ради оприлюднено Заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Стратегії розвитку Ходорівської міської ериторіальної громади на період до 2027 року (з перспективою продовження до 2034 року) та Плану заходів на 2026-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Ходорівської міської територіальної громади на період до 2027 року (з перспективою продовження до 2034 року).

Громадськість в межах строку громадського обговорення має право подати зауваження та пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Стратегії розвитку Ходорівської міської ериторіальної громади на період до 2027 року (з перспективою продовження до 2034 року) та Плану заходів на 2026-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Ходорівської міської територіальної громади на період до 2027 року (з перспективою продовження до 2034 року).

Зауваження і пропозиції подаються в письмовій формі до Ходорівської міської ради, 81750, Львівська обл., Стрийський район, м. Ходорів, вул. Грушевського, 38, e-mail адреса: chodoriw@ukr.net (з поміткою в темі листа «Пропозиції до заяви про СЕО»).

Одержані протягом встановленого строку зауваження та пропозиції підлягають обов’язковому розгляду, за результатами якого вони враховуються або вмотивовано відхиляються.

Строк подання пропозицій та зауважень до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Стратегії розвитку Ходорівської міської територіальної громади на період до 2027 року (з перспективою продовження до 2034 року) та Плану заходів на 2026-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Ходорівської міської територіальної громади на період до 2027 року (з перспективою продовження до 2034 року) становить 10 днів з дня її оприлюднення: з 19 вересня до 29 вересня 2025 року (включно).

Пропозиції та зауваження, подані після встановленого строку, не розглядаються.

 

 

ЗАЯВА

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Стратегії розвитку Ходорівської міської територіальної громади на період до 2027 року (з перспективою продовження до 2034 року) та Плану заходів на 2026-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Ходорівської міської територіальної громади на період до 2027 року (з перспективою продовження до 2034 року)

Замовник:

Ходорівська міська рада Стрийського району Львівської області (81750, Львівська обл., Стрийський р-н, м. Ходорів, вул. Грушевського, 38).

ЄДРПОУ: 26269449

Назва документа державного планування:

Стратегія розвитку Ходорівської міської територіальної громади на період до 2027 року (з перспективою продовження до 2034 року) та План заходів на 2026-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Ходорівської міської територіальної громади на період до 2027 року (з перспективою продовження до 2034 року)

Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

Проєкт Стратегії розвитку Ходорівської міської територіальної громади на період до 2027 року (з перспективою продовження до 2034 року) та План заходів на 2026-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Ходорівської міської територіальної громади на період до 2027 року (з перспективою продовження до 2034 року) (далі – Стратегія та План заходів) є документом державного планування місцевого рівня і передбачає вирішення спільних проблем і реалізації спільних завдань соціально-економічного характеру, раціонального використання ресурсного потенціалу, створення комфортних умов життя населення, забезпечення екологічної безпеки та згуртованості громади.

Стратегія розвитку територіальної громади покликана об’єднати зусилля усіх зацікавлених сторін – місцевих мешканців, бізнесових структур, влади, громадських активістів – задля забезпечення місцевого економічного та соціального поступу через використання стратегічних переваг громади.

Стратегічні цілі Стратегії: 1. Конкурентоздатна економіка громади; 2. Розвиток людського капіталу та підвищення якості життя мешканців; 3. Сталий розвиток території. Проєкт Стратегії розвитку Ходорівської міської територіальної громади на період до 2027 року (з перспективою продовження до 2034 року) та Плану заходів на 2026-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Ходорівської міської територіальної громади на період до 2027 року (з перспективою продовження до 2034 року) розроблено відповідно до пункту третього частини другої, частини п’ятої статті 7, статті 111, пункту першого частини другої статті 16 Закону України «Про засади державної регіональної політики», статей 25, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Указу Президента України від 30 вересня 2019 року № 722/2019 «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року», Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 05 серпня 2020 року № 695, Методичних рекомендацій щодо порядку розроблення, затвердження, реалізації, проведення моніторингу та оцінювання реалізації стратегій розвитку територіальних громад, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 21 грудня 2022 року № 265. Стратегія узгоджується зі стратегічними і оперативними цілями стратегічних документів державного та регіонального рівня: Державної стратегії регіонального розвитку на 2021- 2027 роки та Стратегії розвитку Львівської області на період 2021-2027 роки.

Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Закон України «Про стратегічну екологічну оцінку» (стаття 2) регулює відносини у сфері оцінки наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, виконання документів державного планування та поширюється на документи державного планування, які стосуються сільського господарства, лісового господарства, рибного господарства, енергетики, промисловості, транспорту, поводження з відходами, використання водних ресурсів, охорони довкілля, телекомунікацій, туризму, містобудування або землеустрою (схеми) та виконання яких передбачатиме реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об'єкти), щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, або які вимагають оцінки, зважаючи на ймовірні наслідки для територій та об’єктів природно-заповідного фонду та екологічної мережі, крім тих, що стосуються створення або розширення територій та об’єктів природно-заповідного фонду. Оцінка впливу на довкілля здійснюється з дотриманням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, з урахуванням стану довкілля в місці, де планується провадити плановану діяльність, екологічних ризиків і прогнозів, перспектив соціально-економічного розвитку регіону, потужності та видів сукупного впливу (прямого та опосередкованого) на довкілля, у тому числі з урахуванням впливу наявних об’єктів планованої діяльності та об’єктів, щодо яких отримано рішення про провадження планованої діяльності або розглядається питання про прийняття таких рішень.

Проєкт Стратегії та Плану заходів не містить конкретних рішень про впровадження господарської діяльності, яка може мати значний вплив на довкілля, у тому числі щодо надання документів дозвільного характеру на провадження такої діяльності. Стратегія визначає концептуальні стратегічні цілі, оперативні цілі і завдання перспективного розвитку Ходорівської міської територіальної громади, і не містить конкретних проєктів здійснення господарської діяльності, та не визначає місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів. Водночас План заходів включає низку ідей проєктів виконання завдань для реалізації стратегічних цілей, серед яких можуть бути проєкти, що відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Для таких проєктів окремо має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля.

Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

В ході здійснення СЕО буде оцінено ймовірні наслідки реалізації проєкту Стратегії розвитку Ходорівської міської територіальної громади на період до 2027 року (з перспективою продовження до 2034 року) та План заходів на 2026-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Ходорівської міської територіальної громади на період до 2027 року (з перспективою продовження до 2034 року), зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: атмосферне повітря; ґрунти і земельні ресурси; водні ресурси; відходи; біорізноманіття; наслідки для здоров’я населення. б) для територій із природоохоронним статусом: Об’єктом природно-заповідного фонду, що знаходяться на території громади, є загальнозоологічний заказник «Діброва», що має статус загальнодержавного значення. Можливі наслідки для територій із природоохоронним статусом, такі як забруднення ґрунтів, поверхневих та ґрунтових вод внаслідок господарської діяльності будуть уточнені під час проходження СЕО; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: Реалізація Стратегії та Плану заходів не чинитиме транскордонного впливу на елементи довкілля, тому відсутня потреба в оцінці транскордонних наслідків.

Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

Базуючись на аналізі соціально-економічної ситуації в державі загалом та в громаді зокрема, а також прогнозах макроекономічних впливів, можна припустити наступні сценарії розвитку: 1. Песимістичний сценарій розвитку. Песимістичний сценарій розвитку формується за комплексу припущень, що тривкий у часі (горизонті планування) баланс зовнішніх і внутрішніх факторів впливу на стан громади як соціально-економічної системи залишається незмінним або може погіршуватися, з огляду на продовження війни / її перехід у заморожений стан, що не дозволяє сформувати стимули для розвитку країни, регіону, громади. 2. Стримано-оптимістичний сценарій розвитку. Стримано-оптимістичний сценарій розвитку будується на припущеннях, за яких формуються більш сприятливі зовнішні (глобальні та національні) та внутрішні (ті, які громада здатна створити самостійно) фактори впливу: громада активно використовує власні сильні сторони (конкурентні переваги) та можливості з метою нівелювання ризиків, які виникають з огляду на умови суспільно-економічного розвитку країни. Основним фактором цього сценарію є ймовірність збереження макростабільності і очікування завершення війни не пізніше 2026 року. В основі Стратегії та Плану заходів закладено стримано-оптимістичний сценарій розвитку. В інтересах ефективного та сталого розвитку громади та підвищення якості життя населення найсприятливішим варіантом буде затвердження запропонованої Стратегії.

Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Стратегічна екологічна оцінка здійснюється з метою прогнозування коротко-, середньо- та довгострокового впливу реалізації планувального документа на середовище життєдіяльності населення громади, виявлення потенційних загроз довкіллю та шляхів пом’якшення їхнього впливу на довкілля та стан здоров’я населення. Послідовність дій з розробки звіту про стратегічну екологічну оцінку проєкту Стратегії розвитку Ходорівської міської територіальної громади на період до 2027 року (з перспективою продовження до 2034 року) та План заходів на 2026-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Ходорівської міської територіальної громади на період до 2027 року (з перспективою продовження до 2034 року) передбачає: збір первинної статистичної інформації про поточний стан довкілля в розрізі впливу на основні його компоненти. Для проведення СЕО проєкту Стратегії та Плану заходів буде використана наступна інформація: доповіді про стан довкілля; статистична інформація; інформація, яка включена в інші акти законодавства, дотичні до проєкту ДДП; дані моніторингу стану довкілля; експертні оцінки; інша доступна інформація; проведення аналізу та оцінки впливу реалізації Стратегії та Плану заходів на окремі компоненти довкілля та стану здоров’я населення; консультації з громадськістю та органами державної влади з метою врахування в Стратегії та Плані заходів обґрунтованих зауважень та пропозицій. Прогнозування соціально-економічних та екологічних процесів є важливим елементом стратегічного планування розвитку території. Тому всі етапи дослідження будуть проведені з врахуванням вимог нормативно-правових актів у сфері екологічної безпеки та санітарно-епідеміологічного благополуччя населення.

Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Для запобігання появі потенційних негативних наслідків виконання Стратегії та Плану заходів, а також зменшення їх можливого негативного впливу пропонується реалізація комплексу заходів в розрізі компонентів довкілля: атмосферне повітря, водні ресурси, земельні ресурси та ґрунти, поводження з відходами. Більшість заходів враховані під час підготовки заходів з реалізації оперативних цілей Стратегії. Згідно з Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища» встановлено використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями з додержанням обов’язкових екологічних вимог: а) раціонального й економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій; б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища; в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів; г) застосування біологічних, хімічних і інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища й безпеку здоров’я населення; д) збереження територій і об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні; е) здійснення заходів щодо збереження й невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами. Також, будуть враховані заходи спрямовані на запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для здоров’я населення, визначатимуться відповідно до вимог Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».

Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку повинна враховувати вимоги статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і містити наступну інформацію: 1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування; 2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування; 6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків; 7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування; 8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки); 9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; 10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності); 11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання Ходорівська міська рада Стрийського району Львівської області (81750, Львівська обл., Стрийський р-н, м. Ходорів, вул. Грушевського, 38, ел. пошта: chodoriw@ukr.net) (з поміткою в темі листа «Пропозиції до заяви про СЕО»). Одержані протягом встановленого строку зауваження та пропозиції підлягають обов’язковому розгляду, за результатами якого вони враховуються або вмотивовано відхиляються.

Строк подання пропозицій та зауважень до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Стратегії розвитку та Плану заходів становить 10 днів з дня її оприлюднення: з 19 вересня до 29 вересня 2025 року (включно). Пропозиції та зауваження, подані після встановленого строку, не розглядаються.

Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:

Сайт Ходорівської міської ради Стрийського району Львівської області та дошки оголошень  від 19 вересня 2025 року

Замовник/Уповноважена особа замовника:

Ходорівська міська рада Стрийського району Львівської області (81750, Львівська обл., Стрийський р-н, м. Ходорів, вул. Грушевського, 38, ел. пошта: cho

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень