A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Ходорівська міська об'єднана територіальна громада
Львівської області

10  основних актуальних питань щодо управління багатоповерхівками

Дата: 14.08.2020 22:47
Кількість переглядів: 152

Одним із найактуальніших питань серед мешканців Ходорова та й громади загалом, стало питання щодо вибору форми управління багатоквартирними будинками. Жителі на порозі змін: як визначитись із формою управління? Час минає, остаточне рішення слід прийняти до 1 вересня, а все нове завжди трохи лякає.

Після того, як Ходорівська міська рада на черговій сесії 10 березня 2020 року своїм рішенням надала згоду комунальному підприємству «Ходорівське УКГ» на списання з балансу багатоквартирних будинків, у часописі «Ходорівщина» №7 від 8 квітня було опубліковано матеріал про форми управління багатоповерхівками. Зокрема, ми наводили приклади успішного функціонування ОСББ в мікрорайоні «Троянда» із коментарями та враженнями жителів. Цього разу ми зібрали 10 найактуальніших питань серед мешканців міста щодо вибору подальшої форми управління, і, консультуючись з фахівцями, даємо на них відповіді.

1.Чи можна об'єднати декілька будинків в одне ОСББ?

 - Можна, проте лише у випадку, якщо вони об’єднані спільною прибудинковою територією.

Про це йдеться в Законі України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку»: «Власники квартир та нежитлових приміщень у двох і більше багатоквартирних будинках, об’єднаних спільною прибудинковою територією, елементами благоустрою, обладнанням, інженерною інфраструктурою, можуть створити одне об'єднання».

2.Субсидії та пільги при створенні ОСББ зберігаються?

 - При створенні ОСББ чи укладенні договору з комунальним підприємством – так.

3.Для того, щоб оформити всі необхідні документи для певної форми управління будинком, треба їздити до Стрия, Львова? Це займає не один день…

- Ні! Всю документацію можна підготувати у Ходорові, керуючись Законами України «Про ОСББ» та «Про здійснення право власності багатоквартирному будинку», де міститься покрокова інструкція подальших дій співвласників багатоквартирних будинків.

4. Чи є певний список обов’язкових послуг, які надаватиме КП «Ходорівське УКГ» у разі підписання з ним договору і чи зміниться їх вартість?

- Так. Існує обов’язковий перелік робіт (послуг), затверджений Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України. Серед них — прибирання прибудинкової території, обслуговування димових та вентиляційних каналів, поточний ремонт внутрішньо будинкових систем водопостачання та водовідведення і зливної каналізації, поточний ремонт покрівель, вивезення твердих побутових відходів та інші. Загалом послуг в переліку більше 10. Однак, при укладанні договору з КП «Ходорівське УКГ» мешканці разом з керівництвом закладу можуть врегулювати список послуг. Для прикладу, у вищезгаданому переліку, який пропонує Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, є «придбання електричної енергії для освітлення місць загального користування, живлення ліфтів», оскільки, ліфтів в будинках немає, то ця послуга може бути відхилена. Важливим є наступне – оскільки збільшується кількість послуг, збільшиться і оплата.

5. У випадку, коли потрібно зібрати документацію з усіх мешканців будинку для створення ОСББ, але половина з них не проживає, або ж давно померли, а родичі, у яких є ці документи, проживають за кордоном, ОСББ створити не вдасться?

- Так. Для того, щоб створити ОСББ повинні бути зібрані документи жителів всього будинку. Проголосувати «за» створення цієї форми управління має не менше 75% мешканців. Або ж власники квартир, які знаходяться за межами країни, можуть передати документи чи доручення.

6. На який термін підписується договір з «комунальником» в ролі управителя?

- Договір про надання послуг з управління будинком укладається на 1 рік, але автоматично продовжуватиметься, якщо співвласників будинку все влаштовує. Якщо управитель не справляється із покладеними на нього обов’язками, співвласники можуть ініціювати дострокове розірвання договору про надання послуг з управління.

7. Якщо мешканці багатоповерхівки обрали надалі управителем Ходорівське УКГ, то як розприділятимуть кошти?

- Відтепер, кожен будинок матиме свою кишеню, так би мовити. Тобто, кошти, які платять жителі будинку №7, для прикладу, витрачаються ЛИШЕ на цей будинок, кошти, зібрані з мешканців будинку №15, на будинок №15 і так далі. Кожного року «комунальник» звітуватиме про виконану роботу.

8. У разі створення ОСББ, голові і бухгалтеру доведеться платити зарплату?

- ОСББ – неприбуткова організація, вказані особи повинні працювати на громадських засадах. Єдиною можливою оплатою за їх активність та роботу можуть бути  добровільні внески мешканців ОСББ.

9. Чи є програма підтримки міською владою багатоквартирних будинків?

- Не завжди. У разі створення ОСББ, справді є програми підтримки міської ради, де діє принцип 50% на 50%. Тобто, при заміні вікон в під'їзді половину суми збирають мешканці, половину – міська рада. Також, ОСББ як юридична особа має право взяти кредит в банку на проведення тих чи інших ремонтних робіт. У випадку, якщо мешканці багатоквартирного будинку обрали форму управління «управителя» або самоуправління – тоді програми підтримки з боку міської ради не діють. Цей факт теж врегульований вищезгаданими законами України.

10. Хто надаватиме документи, які необхідні людям для отримання субсидії при різних формах управління будинками?

- При створенні ОСББ це питання врегульовує голова, тобто, саме він видає довідки того чи іншого виду. У нього і буде печатка. Щодо самоуправління, то ця форма прописана в законах надто «розмито». Отож, у випадку вибору такої форми управління як самоуправління, за різними необхідними довідками жителі надалі звертатимуться в міську раду.

Нагадаємо, існують такі форми управління багатоквартирними будинками: співвласники здійснюють управління самостійно, функції з управління будинком передаються управителю чи управління будинком здійснює ОСББ.

В Ходорівській ОТГ понад 120 багатоквартирних будинків, які до 1 вересня повинні визначитись з подальшою формою управління. Під час вибору мешканцям варто ознайомитись із Законами України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» та «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку», так як більшість питань врегульовано саме ними.

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування: Чи впливатиме децентралізація влади на покращення соціально-економічного розвитку міста?

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь