Ходорівська об'єднана територіальна громада
Львівська область

Аналіз впливу регуляторного акту - Про встановлення ставок земельного податку та орендної плати на території  Ходорівської об'єднаної територіальної громади на 2018 рік

Аналіз впливу регуляторного акту - проекту рішень Ходорівської міської ради

Про встановлення ставок земельного податку та орендної плати на території  Ходорівської об'єднаної територіальної громади на 2018рік

 1. Визначення проблеми

Відповідно до статті 12.3.4. Податкового кодексу рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період).

         Зміни, які часто вносяться до податкового законодавства, вимагають щорічного прийняття органами місцевого самоврядування регуляторних актів із встановлення місцевих податків.

         Відповідно до чинного законодавства повноваження щодо встановлення місцевих податків є виключною  компетенцією органів місцевого самоврядування. Застосування регуляторної процедури не має альтернативи, проблема встановлення місцевого податку на майно в частині плати за землю не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів.

Для встановлення місцевого податку на майно в частині плати за землю, з урахуванням змін в Податковому кодексі України, необхідно провести регуляторну процедуру.

Плата за землю - обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

2. Цілі регулювання

 - вдосконалення земельних відносин у сфері плати за землю;

 - встановлення доцільних і обґрунтованих розмірів ставок земельного податку та оренди землі з урахуванням рівня платоспроможністі суб’єктів господарювання та відповідно до потреб міського бюджету;

- диференціація ставок в залежності від функціонального призначення земельної ділянки;

- визначення порядку нарахування та строків сплати земельного податку та оренди землі;

- забезпечення необхідних надходжень до міського бюджету.

 III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Прийняття регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються з Податковим Кодексом України

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення.

Збільшення привабливості та ефективного використання земельних ділянок, які знаходяться у власності та користуванні фізичних осіб та суб'єктів господарювання.

Належне фінансування програм соціально-економічного розвитку міста.

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Опис вигод та витрат за кожною альтернативою для сфер інтересів держави, громадян та суб'єктів господарювання.

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Прийняття регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються з Податковим Кодексом України.

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення.

Збільшує привабливість та ефективне використання земельних ділянок, які знаходяться у власності та користуванні платників плати за землю. Дозволяє наповнювати місцевий бюджет власними надходженнями.

Відсутні

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Прийняття регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються з Податковим Кодексом України.

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення.

Збільшує привабливість та ефективне використання земельних ділянок, які знаходяться у власності та користуванні платників плати за землю. Дозволяє наповнювати місцевий бюджет власними надходженнями.

Відсутні

Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Прийняття регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються з Податковим Кодексом України.

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення.

Збільшує привабливість та ефективне використання земельних ділянок, які знаходяться у власності та користуванні платників плати за землю. Дозволяє наповнювати місцевий бюджет власними надходженнями.

Суб'єкти господарювання будуть сплачувати плату за землю за ставками згідно рішення Ходорівської міської ради.

4. Механізм розв`язання проблеми

         Механізм дії регуляторного акту полягає у забезпеченні:

- затвердження рішення та Положення про плату за землю;

- інформування  платників про встановлені правила справляння податку та оренди землі;

-проведення повного обліку земель, їх власників і користувачів;

-раціонального та ефективного використання земельних ділянок;

- надходжень встановлених податків і зборів до місцевого бюджету.

5.  Обгрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

  Негативний вплив на можливість досягнення визначених цілей регулювання можуть скласти окремі фактори:

  • неплатежі суб’єктів оподаткування.

     Механізмами подолання перешкод на шляху досягнення поставлених цілей регулювання можуть стати:

  • визначення оптимального рівня ставок земельного податку та орендної плати, диференційованого відповідно до напрямків їх використання;
  •  посилення податкового контролю ОДПІ за сплатою місцевих податків і зборів (фіскальні методи впливу).

6.     Очікувані результати прийняття акту

Аналіз вигод та витрат

Категорія суб`єктів, на яких впливає документ

Органи влади

Вигоди

Витрати

  • впорядкування місцевої нормативної бази, відповідно до Податкового Кодексу України  (із змінами);
  • збільшення надходжень земельного податку та орендної плати до місцевого  бюджету

Витрати, пов`язані з прийняттям, оприлюдненням та популяризацією регуляторного акту

Суб’єкти господарювання та населення міста

Вигоди

Витрати

  • застосування прозорого механізму нарахування та сплати земельного податку та оренди землі;
  • збільшення видатків з міського бюджету на потреби громади Ходорівської міської ради

Витрати, пов’язані зі сплатою податків та зборів, відповідно до проекту рішення

7. Обгрунтування строку дії регуляторного акту

         Термін дії регуляторного акту обумовлений стабільністю нової редакції Податкового кодексу України. У разі внесення змін чи доповнень, що впливають на розміри або правила справляння земельного податку та оренди землі, зміни і доповнення будуть вноситись і до регуляторного акту. Коригування рішення можливе у разі об’єктивних змін в економічній діяльності міста та країни, а також внаслідок негативних показників відстежень результативності регуляторного акту.

         На дію цього регуляторного акта негативно можуть вплинути економічна криза та значні темпи інфляції. Збільшення тарифів на енергоносії та продукти харчування при незмінному розмірі мінімальної заробітної плати можуть вплинути на платоспроможність населення та знизити рівень надходження податку. Значні темпи призводять до зниження попиту на користування земельними ділянками, та призводять до відмови від користування землею. Ці фактори можуть значно знизити привабливість  використання земель для суб’єктів господарювання.

Позитивно на дію цього регуляторного акта може вплинути економічна стабільність в країні та підвищення темпів росту ВВП. Вихід з «тіні» бізнесу сприятиме збільшенню надходжень до бюджетів усіх рівнів.

8. Визначення показників результативності акту.

- кількість платників земельного податку та оренди землі;

- суми надходжень від земельного податку та оренди землі за відповідний податковий період.

9. Заходи відстеження результативності рішення

Відстеження результативності дії регуляторного акту проводиться відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Зауваження і пропозиції до проекту рішення Ходорівської  міської ради приймаються в письмовому або електронному вигляді протягом одного календарного місяця з дня його оприлюднення на адресу: Ходорівська міська рада, 81750,  м. Ходорів, вул. Грушевського,38.

 



« повернутися до списку новин